Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yoğuşturucular ve Buharlaştırıcılar MKM 560 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NEZAKET PARLAK
Dersi Verenler Prof.Dr. NEZAKET PARLAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Mühendislerin problemlerinin çözümünde buharlaştırıcı ve yoğuşturucularla ilgili çözüm tekniklerini öğrenmek.

Dersin İçeriği

Isı Eşanjörleri. Isıl Dizayn Metodları. Toplam Isı Transfer Katsayısı. Basınç Düşümleri. Tek Fazlı Akışta Isı Transferi. Yoğuşma Teorisi. Dik Duvarda Yoğuşma. Yatay Boru Üzerinde Yoğuşma. Yatay Boru Demetinde Yoğuşma. Dik Boru İçinde Yoğuşma. Dik Boru Dışında Yoğuşma. Yatay Boru İçinde Yoğuşma. Yoğuşturucu Dizaynı. Isıl Analiz. Güç Santrali Yoğuşturucuları. Proses Yoğuşturucuları.Soğutma ve Klima Sistemleri Yoğuşturucuları. Kaynama ve Buharlaşma. Havuz Kaynama, Zorlanmış Taşınım Kaynaması. Buharlaştırıcı Dizaynı. Toplam Isı Transfer Katsayısı. Isıl Analiz. Borular Üzerinde Yoğuşma ve Buzlanma. İki Fazlı Akış, hava tarafı basınç düşümü ve ısı transferi, soğutucu tarafı basınç düşümü ve ısı transferi. Farklı Tip Buharlaştırıcılar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Buharlaştırıcı sistemlerini tasarlamak. Anlatım, Tartışma, Proje / Tasarım,
2 Yoğuşturucu sistemlerini tasarlamak. Anlatım, Tartışma, Proje / Tasarım,
3 Termal sistemlerde kullanılan ısı değiştiricilerini boyutlandırmak. Anlatım, Sınav ,
4 Tek fazlı akış olaylarını modellemek. Anlatım, Sınav ,
5 Güç santrallerini modellemek. Anlatım, Sınav ,
6 İki fazlı akışı modellemek. Anlatım, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Isı Eşanjörleri. Isıl Dizayn Metodları.
2 Toplam Isı Transfer Katsayısı. Tek Fazlı Akışta Isı Transferi.
3 Yoğuşma Teorisi.
4 Dik Duvarda Yoğuşma. Yatay Boru Üzerinde Yoğuşma.
5 Dik Boru Dışında Yoğuşma. Yatay Boru İçinde Yoğuşma.
6 Yoğuşturucu Dizaynı.
7 Isıl Analiz. Güç Santrali Yoğuşturucuları.
8 Proses Yoğuşturucuları.Soğutma ve Klima Sistemleri Yoğuşturucuları
9 Kaynama ve Buharlaşma. Havuz Kaynama
10 Zorlanmış Taşınım Kaynaması. Buharlaştırıcı Dizaynı.
11 Borular Üzerinde Yoğuşma ve Buzlanma
12 İki Fazlı Akış, hava tarafı basınç düşümü ve ısı transferi
13 Soğutucu tarafı basınç düşümü ve ısı transferi.
14 Farklı Tip Buharlaştırıcılar.
Kaynaklar
Ders Notu

Doç.Dr. Nezaket Parlak Ders Notları, 2019.

Ders Kaynakları

1) Hewitt, G.H., J.M.Delhaye,N.Zuber; Multiphase Science and Technology, (Vol 1-2), Hemisphere Publ.Cor., 1996.
2) Sohal, M.S., T.J.Rabos; Two-phase Flow in Energy Exchange Systems, Hemisphere Publ.Cor.,1992.
3) Delhaye, J.M., M.Giot,M.L.Rietmuller; Thermohydraulics of Two-Phase for Industrial Design,Series in Thermal and Fluid Engineering, Hemisphere Publ.Cor., 1991.
4) Kakaç, S.; Boilers, Evaporators, and Condersers, John Wiley&Sons, İnc. 1991

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi X
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi X
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi X
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi X
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği X
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi X
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Seminer) 60
2. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 10 10 100
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 1 1
Final 1 2 2
Performans Görevi (Seminer) 1 1 1
Toplam İş Yükü 154
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,16
Dersin AKTS Kredisi 6