Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yoğuşturucular ve Buharlaştırıcılar | MKM 560 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NEZAKET PARLAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NEZAKET PARLAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Mühendislerin problemlerinin çözümünde buharlaştırıcı ve yoğuşturucularla ilgili çözüm tekniklerini öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Isı Eşanjörleri. Isıl Dizayn Metodları. Toplam Isı Transfer Katsayısı. Basınç Düşümleri. Tek Fazlı Akışta Isı Transferi. Yoğuşma Teorisi. Dik Duvarda Yoğuşma. Yatay Boru Üzerinde Yoğuşma. Yatay Boru Demetinde Yoğuşma. Dik Boru İçinde Yoğuşma. Dik Boru Dışında Yoğuşma. Yatay Boru İçinde Yoğuşma. Yoğuşturucu Dizaynı. Isıl Analiz. Güç Santrali Yoğuşturucuları. Proses Yoğuşturucuları.Soğutma ve Klima Sistemleri Yoğuşturucuları. Kaynama ve Buharlaşma. Havuz Kaynama, Zorlanmış Taşınım Kaynaması. Buharlaştırıcı Dizaynı. Toplam Isı Transfer Katsayısı. Isıl Analiz. Borular Üzerinde Yoğuşma ve Buzlanma. İki Fazlı Akış, hava tarafı basınç düşümü ve ısı transferi, soğutucu tarafı basınç düşümü ve ısı transferi. Farklı Tip Buharlaştırıcılar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Buharlaştırıcı sistemlerini tasarlamak. | Anlatım, Tartışma, | Proje / Tasarım, |
2 | Yoğuşturucu sistemlerini tasarlamak. | Anlatım, Tartışma, | Proje / Tasarım, |
3 | Termal sistemlerde kullanılan ısı değiştiricilerini boyutlandırmak. | Anlatım, | Sınav , |
4 | Tek fazlı akış olaylarını modellemek. | Anlatım, | Sınav , |
5 | Güç santrallerini modellemek. | Anlatım, | Sınav , |
6 | İki fazlı akışı modellemek. | Anlatım, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Isı Eşanjörleri. Isıl Dizayn Metodları. | |
2 | Toplam Isı Transfer Katsayısı. Tek Fazlı Akışta Isı Transferi. | |
3 | Yoğuşma Teorisi. | |
4 | Dik Duvarda Yoğuşma. Yatay Boru Üzerinde Yoğuşma. | |
5 | Dik Boru Dışında Yoğuşma. Yatay Boru İçinde Yoğuşma. | |
6 | Yoğuşturucu Dizaynı. | |
7 | Isıl Analiz. Güç Santrali Yoğuşturucuları. | |
8 | Proses Yoğuşturucuları.Soğutma ve Klima Sistemleri Yoğuşturucuları | |
9 | Kaynama ve Buharlaşma. Havuz Kaynama | |
10 | Zorlanmış Taşınım Kaynaması. Buharlaştırıcı Dizaynı. | |
11 | Borular Üzerinde Yoğuşma ve Buzlanma | |
12 | İki Fazlı Akış, hava tarafı basınç düşümü ve ısı transferi | |
13 | Soğutucu tarafı basınç düşümü ve ısı transferi. | |
14 | Farklı Tip Buharlaştırıcılar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Doç.Dr. Nezaket Parlak Ders Notları, 2019. |
Ders Kaynakları | 1) Hewitt, G.H., J.M.Delhaye,N.Zuber; Multiphase Science and Technology, (Vol 1-2), Hemisphere Publ.Cor., 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 60 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 10 | 100 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |