Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Termodinamik MKM 542 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Termodinamik, Akışkanlar Mekaniği, Isı geçişi  ( Lisans seviyesi)

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN PEHLİVAN
Dersi Verenler Prof.Dr. HÜSEYİN PEHLİVAN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ufuk DURMAZ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İleri termodinamik dersinin amacı: öğrencilerin lisans eğitimleri esnasında görmedikleri termodinamik konularında teorik bilgileri vermek ve lisansüstü tez çalışmalarında gerek duyacakları özel termodinamik konularını öğretmektir.

Dersin İçeriği

Temel bilgiler, Maxwel özelik bağıntıları, Gaz karışımları, Gaz-Buhar karışımları, İklimlendirme, Kimyasal reaksiyonlar, Kimyasal denge, Faz dengesi,
Yüksek hızlı akışların termodinamiği

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Termodinamiğin ileri ve özel konularını analiz eder..
2 Mühendislik uygulamalarında termodinamik prosesleri belirler.
3 Fiziksel ve kimyasal proseslerin termodinamik analizini yapar.
4 Kütle ve enerji denkliklerini birlikte çözer.
5 Kimyasal reaksiyonların ve karışımların termodinamiğini analiz eder.
6 İklimlendirme tekniklerini analiz eder.
7 Nemli hava ve gaz karışımlarının termodinamiğini mühendislik alanlarına uygular Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
8 Psikrometrik diyagramı kullanır ve veri üretir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Sınav , Ödev,
9 Gaz karışımlarına Dalton ve Amagat yasalarını uygular. Anlatım, Problem Çözme, Sınav ,
10 Yanma reaksiyonlarında yakıt analizi yardımıyla gerekli hava miktarını hesaplar Anlatım, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
11 Yanmada adyabatik alev sıcaklığını hesaplar Anlatım, Problem Çözme, Sınav ,
12 Çok karışanlı ve çok fazlı karışımların faz dengesini inceler. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
13 Kimyasal debge kıstasını belirler. Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
14 Gibbs fonksiyonlarını inceler. Anlatım, Problem Çözme, Sınav ,
15 Yüksek hızlı akışların termodinamiğini inceler Anlatım, Benzetim, Örnek Olay, Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel Bilgiler, Özellik bağıntıları
2 Maxwel özelik bağıntıları, Clapeyron denklami
3 Gaz karışımları, Dalton ve Amagat yasaları
4 Gaz-Buhar karışımları, Nemli hava
5 İklimlendirme, Psikrometrik diyagram
6 Kimyasal reaksiyonlar, Yakıtlar ve yanma
7 Oluşum Entalpisi, Reaksiyon entalpisi
8 Adayabatik alev sıcaklığı
9 Kimyasal denge kıstası
10 Eş zamanlı reaksiyonların kimyasal dengesi
11 Faz dengesi, Gaz ve sıvı karışımlarının doymuş hal dengesi
12 Durma özelikleri
13 Ses hızı ve Mach sayısı
14 Lülelerde izentropik akış
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Yrd.Doç.Dr. Mustafa ÖZDEMİR İleri Termodinamik Ders Notları

Ders Kaynakları

[2] Y. ÇENGEL, Michael BOLES, "Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik", Literatür Yayıncılık.McGraw-Hill, 1989.

[3] M. D. BURGHARD., "Ingineering Thermodynamicks", MHarper & Row, New-York 1985.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi X
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi X
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi X
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi X
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri X
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi X
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi X
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği X
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi X
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 5
2. Ödev 5
3. Ödev 5
4. Ödev 5
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 20 20
Ödev 4 10 40
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6