Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
E-Işletme ENM 529 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLTEKİN ÇAĞIL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Geleneksel işletme anlayışı ve geleneksel işletme amaçları için kullanılan tekniklerin internet ve onun getirdiği yeni imkanlarla geliştirilmesi, iyileştirilmesi ve yorumlanması

Dersin İçeriği

İnternet ve e-işletmenin gelişimi, geleneksel işletme yapısından e-işletmeye geçiş, e-işletme teknikleri, e-işletmenin dünyada ve Türkiye´deki durumu ve geleceği.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 E_işletmeye ait temel kavramları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
2 E-İşletmede kullanılan tekniklerin genel anlamda neden kullanıldığını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
3 E-Ticareti geleneksel ticaretden ayırabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
4 İnternetin günümüzde neden bu kadar fazla kullanıldığını ve önemini bilir, internet alt yapısı hakkında bilgi sahibidir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
5 İnternet programcılığı hakkında bilgi sahibi olur, internet programcılığı dillerini kıyaslayabilir ve bu diller arasındaki farkları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav,
6 Elektronik ortamda güvenlik kavramının ne olduğunu bilir, önemi hakkında bilgi sahibidir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
7 SWOT analizinin e-işletmedeki önemini bilir ve neden kullanıldığı hakkında bilgi sahibidir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav,
8 Elektronik ortamda Müşterinin neden önemli olduğunu bilir ve müşteriyi bulma, elde tutma ve faydasız müşteriden kurtulma hakkında bilgi sahibidir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav,
9 Veri ve metin madenciliği ve kullandığı teknikler konusunda bilgi sahibidir ve önemini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav,
10 Tedarik Zinciri Yönetimi konusunda bilgi sahibidir ve önemini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 E-İşletme ve e-işletmeyi ilgilendiren genel tanımlar
2 E-İşletmenin kullandığı teknikler
3 E-Ticaret
4 İnternet hakkında genel bilgiler
5 İnternet sitesi hazırlama
6 E-İşletmede güvenlik
7 SWOT Analizi
8 Müşteri İlişkileri Yönetimi-1
9 Müşteri İlişkileri Yönetimi-2
10 Veri Madenciliği-1
11 Veri Madenciliği-2
12 Veri Madenciliği-3
13 Web-Metin Madenciliği
14 Tedarik Zinciri Yönetimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu E-Ticaret, Şule Özmen, Bilgi Üniversitesi Yayını
2. E-Business & E-Commerce for Managers, H.M. Deitel, P.J. Deitel, K. Steinbuhler, Prentice Hall.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır.
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir.
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır.
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir.
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır.
6 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir.
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır.
8 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir.
9 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır.
10 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6