Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Arıtma Sistemlerinin Hidroliği CEM 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. BÜLENT ŞENGÖRÜR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Su ve atıksu arıtma tesisleri için hidrolik tasarım esaslarını vermek
Dersin İçeriği Dağıtıcı boruların hidrolik hesabı;Akımı dağıtıcı kanallar; Yandan savaklanan kanallar;Çok delikli difüzörler;Akım kontrol noktaları;Bir arıtma tesisi için hidrolik proje uygulama örneği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kazandırmak Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
2 Difüzör ve suyu dağıtan boruların hidroliği hakkında bilgileri kazandırmak Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
3 Su ve atıksu arıtma tesisleri hidrolik tasarımını yapacak bilgileri kazandırmak Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
4 Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandıracaktır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dağıtıcı boruların hidrolik hesabı
2 Dağıtıcı boruların hidrolik hesabı
3 Açık kanallarla akımın dağıtılması
4 Açık kanallarla akımın dağıtılması
5 Yandan savaklanan kanallar
6 Çok delikli difüzörlerle deşarj(nehirlere) ödev
7 Çok delikli difüzörlerle deşarj(denizlere)
8 Hidrolik kontrol noktaları
9 Ara sınav
10 Arıtma tesisleri hidrolik tasarımı
11 Arıtma tesisleri hidrolik tasarımı
12 Bir arıtma tesisi için hidrolik proje örneği
13 Bir arıtma tesisi için hidrolik proje örneği
14 Bir arıtma tesisi için hidrolik proje örneği
Kaynaklar
Ders Notu 1. Arıtma Sistemlerinin Hidroliği Ders Notu (Basılmamış
Prof. Dr. Bülent ŞENGÖRÜR
Ders Kaynakları 1- Benefield, L.D., Jr. Judkins J.F., Parr, A.D., Treatment plant hydraulics for environmental engineers, Prentice-Hall, Inc., 1984, NJ, USA.
2-Hwang, Ned, H.C., Houghtalen, R.J., Fundamentals of Hydraulics Engineering Systems, Prentice-Hall, Inc., 1996, NJ, USA.
3-Chin, D.A., Water Resources Engineering, Prentice-Hall, Inc., 2000, NJ, USA
4-Lee, C.C., Liin, Shan Dar, Handbook of Environmental Engineering Calculations, McGrew-Hill Companies, Inc., 2000, USA.
5- Türkçe ve İngilizce Literatür Makaleleri
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi X
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi X
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi X
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi X
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6