Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nanopartiküller KIM 565 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT ÖZACAR
Dersi Verenler Prof.Dr. MAHMUT ÖZACAR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Nanopartikülleri, farklı kimyasal yapılara sahip nanopartiküllerin üretilmesini, Değişik nanopartikül sentez yöntemlerini, nanopartiküllerin fiziksel ve kimyasal özelliklerinin karakterizasyonunu ve nanopartiküllerin uygulama alanlarını öğretmek.
Dersin İçeriği Giriş ve nanoteknolojinin önemi; Metal ve metal oksit nanopartiküller; Seramik nanopartiküller ve yarıiletken nanopartiküller; Nanopartiküllerin sentezi ve stabilizasyonu; Nanopartiküllerde çekirdeklenme ve büyüme; Nanopartiküllerin poliol ve fotokimyasal yöntemlerle sentezi; Nanopartiküllerin sol-jel ve mikroemülsiyon yöntemlerle sentezi; Nanopartiküllerin Elektrokimyasal ve fiziksel yöntemlerle sentezi; Nanopartiküllerin morfolojik ve yapısal karakterizasyonu; Nanopartiküllerin fiziksel özelliklerinin karakterizasyonu; Nanopartiküllerin yüzey özellikleri; Nanopartiküllerin elektriksel ve optik özellikleri; Nanopartikül teknolojileri ve uygulamaları.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nanopartiküller ile ilgili temel kavramları tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev,
2 Nanopartikül türlerini, fizikokimyasal özelliklerini ve kullanım alanlarını karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev,
3 Nanopartikül sentez metotlarını karşılaştırır ve başkalarına aktarır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
4 Nanopartikül karakterizasyon tekniklerini değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5 Nanopartikül teknolojileri ve uygulamalarını değerlendirir ve başkalarına aktarır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
6 Nano yapıların mikro ve makro yapılara üstünlüklerini karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş ve nanoteknolojinin önemi [1] Sayfa 1-9
2 Metal ve metal oksit nanopartiküller [1] Sayfa 10-15
3 Seramik nanopartiküller ve yarıiletken nanopartiküller [1] Sayfa 16-22
4 Nanopartiküllerin sentezi ve stabilizasyonu [1] Sayfa 23-27
5 Nanopartiküllerde çekirdeklenme ve büyüme [1] Sayfa 28-36
6 Nanopartiküllerin poliol ve fotokimyasal yöntemlerle sentezi [1] Sayfa 37-46
7 Nanopartiküllerin sol-jel ve mikroemülsiyon yöntemlerle sentezi [1] Sayfa 47-56
8 Nanopartiküllerin Elektrokimyasal ve fiziksel yöntemlerle sentezi [1] Sayfa 57-64
9 ARASINAV
10 Nanopartiküllerin morfolojik ve yapısal karakterizasyonu [1] Sayfa 65-70
11 Nanopartiküllerin fiziksel özelliklerinin karakterizasyonu [1] Sayfa 71-75
12 Nanopartiküllerin yüzey özellikleri [1] Sayfa 76-85
13 Nanopartiküllerin elektriksel ve optik özellikleri [1] Sayfa 86-90
14 Nanopartikül teknolojileri ve uygulamaları [1] Sayfa 91-100
Kaynaklar
Ders Notu [1]. ÖZACAR, M., Nanopartiküller Ders Notları, Sakarya, 2008.
Ders Kaynakları 1. GÜNTER, S. (Ed.), Nanoparticles: From Theory to Application, WILEY, 2004.
2. KNAUTH, P. (Ed.), SCHOONMAN, J. (Ed.), Nanostructured materials, Selected Synthesis Methods, Properties and Applications, Kluwer Academic Publishers, 2004.
3. KOCH, C., C. (Ed.), Nanostructured materials, Processing, Properties and Potential Applications, Noyes Publications, USA, 2002.
4. ROSENAUER, A. (Ed.), Transmission Electron Microscopy of Semiconductor Nanostructures: Analysis of Composition and Strain State, Berlin, Springer, 2003.
5. BR´ECHIGNAC, C., HOUDY P., LAHMANI, M. (Ed.), Nanomaterials and Nanochemistry, Springer, Berlin, 2007.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
1 Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. X
3 Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. X
3 Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X
6 Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. X
6 Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. X
7 En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2)
7 En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2)
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. X
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. X
10 Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6