Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fiziksel İnorganik Kimya KIM 524 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SALİH ZEKİ YILDIZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Fiziksel inorganik kimya,bir koordinasyon kimyası yaklaşımıdır ve koordinasyon kimyasının daha iyi anlaşılması amaçlar.
Özellikle koordinasyon bileşiklerinin kararlılıkları, reaksiyon kabiliyetleri,spektroskopik özellikleri gibi fizikokimyasal yönlerinin irdelenmesi yapılır.
Koordinasyon bileşiklerinin fiziksel özelliklerini anlamak veya aydınlatmak için teorik ve deneysel yaklaşımların birlikte değerlendirilmesi yapılır.
Dersin İçeriği Tanıtma,tipik ligandlar,tipik kompleksler, adlandırma, koordinasyon bileşiklerinde geometrik yapı ve izomeri, koordinasyon bileşiklerinin hazırlanması, koordinasyon bileşiklerinin stabilitesi, geçiş metal komplekslerinde moleküler orbital teorisi,geçiş metal komplekslerinde kristal alan teoremi, geçiş metal komplekslerinde elektronik spektrum, geçiş metal komplekslerinde manyetik özellikler, ligand alan teoreminden sonraki yaklaşımlar, F elektron sistemleri; lantanitler ve aktinitler, koordinasyon bileşikleri üzerine diğer metotlar, termodinamik ve ligand alanlarıyla ilgili konular, koordinasyon bileşiklerinin reaksiyon kinetiği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Koordinasyon bileşiklerinin tanınması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
2 Tipik ligandların ve oluşturdukları komplekslerin anlaşılması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
3 Bileşiklerini karalılık ve reaktivitelerinin anlaşılması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
4 Koordinasyon kimyasında bağlanma teorilerinin anlaşılması ve özelliklerinin açıklanmasında kullanımları. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
5 Periyodik tablodaki gruplamalara göre elementlerin oluşturdukları bileşiklerin anlaşılması ve yapılarının açıklanmasında kullanılan teorik yaklaşımların irdelenmesi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Tipik Ligandlar, Tipik Kompleksler
3 Adlandırma, Koordinasyon Bileşiklerinde Geometrik Yapı Ve İzomeri
4 Koordinasyon Bileşiklerinin Hazırlanması
5 Koordinasyon Bileşiklerinin Stabilitesi
6 Geçiş Metal Komplekslerinde Moleküler Orbital Teoremi, Geçiş Metal Komplekslerinde Kristal Alan Teoremi
7 Ara Sınav
8 Geçiş Metal Komplekslerinde Elektronik Spektrum
9 Geçiş Metal Komplekslerinde Manyetik Özellikler
10 Ligand Alan Teoreminden Sonraki Yaklaşımlar
11 F Elektron Sistemleri; Lantanitler Ve Aktinitler.
12 Koordinasyon Bileşikleri İle Çalışılan Diğer Metodlar.
13 Ligand Alanın Termodinamik Yaklaşımları
14 Koordinasyon Bileşiklerinin Reaksiyon Kinetikleri
Kaynaklar
Ders Notu 1) Advenced Inorganic Chemistry, F.A. Cotton , G. Wilkinson, John Wiley & Sons, 1988, New-York.
2) Symmetry and Spectroscopy, D.C. Haris and M.D. Bertolucci, Dover Publications, 1989, New-York.
3 Physical Inorganic Chemistry, S.F.A. Ketle, Oxford Universitry Pres, 1998, Oxford.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
1 Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. X
3 Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular.
3 Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular.
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X
6 Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. X
6 Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. X
7 En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2)
7 En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2)
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir.
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir.
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir.
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir.
10 Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 15
1. Performans Görevi (Seminer) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6