Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Biyokimya KIM 542 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Biyokimya I ve Biyokimya II derslerinin alınması tavsiye edilir

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Biyokimya Anabilim Dalı araştırma görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Biyokimyadaki bazı ileri düzeydeki konuların öğretilmesi

Dersin İçeriği

İleri düzey bazı biyokimyasal reaksiyonların mekanizma ve detayları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler NADH ve NADPH fonksiyonları hakkında bilgi edinir Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
2 Öğrenciler piridoksal fosfat ve amino asit biyokimyasını yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
3 Öğrenciler doğal enolleri, koenzim A ve tiyol esterlerini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
4 Öğrenciler tiamin pirofosfat ve biyotinin katıldığı reaksiyonlarını hatırlar Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
5 Öğrenciler şikimik asit yolunu özetler Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
6 Öğrenciler bazı ileri düzey biyokimya reaksiyonlarını öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tabiatın sodyum borhidrürü: NADH veya NADPH [1] Sayfa 1-30
2 Tabiatın sodyum borhidrürü: NADH veya NADPH [1] Sayfa 1-30
3 Piridoksal fosfat ve amino asit biyokimyası [1] Sayfa 31-70
4 Piridoksal fosfat ve amino asit biyokimyası 1] Sayfa 31-70
5 Tabiatın enolleri [1] Sayfa 71-100
6 Tabiatın enolleri [1] Sayfa 71-100
7 Tabiatın enolleri [1] Sayfa 71-100
8 Koenzim A ve tiyol esterleri [1] Sayfa 101-110
9 ARA SINAV
10 Tiamin Pirofosfat [1] Sayfa 111-130
11 Valin ve İzolösinin Biyosentezindeki Çevrilmeler [1] Sayfa 131-150
12 Biyotin; Karbondioksit Taşıyıcısı [1] Sayfa 151-170
13 Şikimik Asit Yolu [1] Sayfa 171-200
14 Hemoglobinin oksijen taşıması [1] Sayfa 201-220
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Yıldırım K., İleri Biyokimya I Ders Notları, 2008 , Sakarya

Ders Kaynakları

[2] Wothers, P., Greeves, N., Warren, S., and Clayden, J., Organic Chemistry, , Oxford University Press, USA,2001

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
1 Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır.
3 Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular.
3 Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
6 Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. X
6 Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular.
7 En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2)
7 En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2)
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir.
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir.
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. X
10 Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 15
1. Performans Görevi (Seminer) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6