Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Optoelektronik FIZ 526 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi YUSUF KARAKUŞ
Dersi Verenler Prof.Dr. İBRAHİM OKUR, Dr.Öğr.Üyesi YUSUF KARAKUŞ,
Dersin Yardımcıları

Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İletişim teknolojisinin bugün lazer ve opto-elektronik aygıtlara dayanmaktadır. Opto-elektronik aygıtların çalışma temellerini anlamak bilginin bu teknoloji ile nasıl üretilip, nasıl iletildiğini anlamak

Dersin İçeriği

Bilginin opto elektronik devre elemanları ile üretilip, kayd edilip, modüle edilerek kısa ve uzun mesafelerde kayıpsız iletimini anlamak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 LASER ışığı ile güneş ışığının fiziksel özelliklerini karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, Sınav ,
2 Işık ile etkileşen maddede meydana gelen polarizasyonu açıklar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav , Ödev,
3 LED ve LASER olarak kullanılan yarıiletkenlerin fiziksel özelliklerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, Sınav ,
4 Polarizör kullanarak ışığı kutuplar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav ,
5 Farklı modülatörlerde gerçekleşen ışığın modülasyonunu açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Farklı gösterim cihazlarının çalışma prensiplerini açıklar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Işık [1] Sayfa 1-3
2 Işığın Dalga Yapısı [1] Sayfa 3-33
3 Işığın Dalga Yapısı [1] Sayfa 3-33
4 Katıhal Fiziğinin Temelleri [1] Sayfa 34-84
5 Katıhal Fiziğinin Temelleri [1] Sayfa 34-84
6 Katıhal Fiziğinin Temelleri [1] Sayfa 34-84
7 Işığın Modülasyonu [1] Sayfa 89-126
8 Işığın Modülasyonu [1] Sayfa 89-126
9 ARASINAV
10 Görüntü bilgisi oluşturan Aygıtlar [1] Sayfa 130-170
11 Görüntü bilgisi oluşturan Aygıtlar [1] Sayfa 130-170
12 Laser yapısı ve Uygulamaları [1] Sayfa 174-280
13 Işık Dedektörleri [1] Sayfa 282-336
14 Fiber Optik [1] Sayfa 339-450
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Okur, İbrahim, “Optoelektronik”, Değişim Yayınları, 2000, Adapazarı

Ders Kaynakları

[2] Optoelektronics: An Introduction, J. Wilson, J.F.B. Hawkes,1983 Prentice-Hall International Inc.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans ve yüksek lisans eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. X
2 Bilim ve teknolojinin gelişiminde önemli bir yeri olan fizik temel biliminin önemini kavrayarak yenilikleri takip edip kendini geliştirebilme. X
3 Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. X
4 Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme.
5 Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme.
6 Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6