Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Piyano III | TBB 207 | 3 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Piyano II |
Önerilen Seçmeli Dersler | Armoni, Kontrpuan, Müzik Teknolojileri, Orkestra, Ses Eğitimi/Çok Sesli Koro Dersleri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÖNDER SAYGIN ÇETİNER, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu derste; bireylere, Piyano II dersinin devamı niteliğinde, işlevsel piyano bilgi ve becerileri kazandırılması amaçlanmaktadır. Bir araç/enstrüman olarak piyano, piyano eğitimi ve piyano çalma faaliyeti, öncelikle müzik ve müzik eğitimi alanlarında en önemli birer noktada, mühim fonksiyonlarla bulunagelmiştir. Diğer yandan, piyano eğitiminin ve piyano çalma faaliyetinin, bir alan veya coğrafya gözetilmeden de bireylerin gelişimleri üzerinde önemli pozitif işlevlerinin olduğu belirtilmektedir. Böylece, yardımcı çalgı mahiyetinde de değerlendirilebilecek işlevsel piyano eğitimi noktasında programlarda yer alan bu Piyano III dersinin, ilgili ek konular ve disiplinler arası yaklaşımlarla zenginleştirilen işlenişi ile de, temelde hedeflenen psikomotor, duyuşsal ve bilişsel bilgi ve becerilerin bireyler üzerinde daha geniş perspektiflerde işlevlere sahip olması beklenmektedir. |
Dersin İçeriği | Dört dönemlik piyano dersinin üçüncüsü olan bu dersin içeriği, “Piyano I ve II dersleri için belirtilmiş (bkz. Piyano I ve Piyano II "Ders İçeriği") aynı işleniş yaklaşımları ve tüm konular da dahil olmak üzere” şeklinde madde sayısı azaltarak ve özellikle belirtilecek olursa, düzeye uygun ton, form ve uzunlukta; 1 - Piyano, piyano eğitim ve klasik müzik literatürlerinden seçilmiş ve/veya öğretim elemanınca yazılmış/düzenlenmiş müzikler/etütler, 2- Gam ve ajilite çalışmaları, 3 - Kadans ve modülasyonlar, 4 - Daha ileri seviye analiz, nota yazım ve ek form bilgileri, 5 - Daha geniş ses aralıkları ve oktavlarda klavye hâkimiyetini, deşifre ve ezber becerisini pekiştirme ve ilerletme, 6 - Kontrapuntal müziklere giriş, 7 - Daha ileri seviyede iki el artikülasyon ve cümleleme farklılıkları (portato konusu ve staccato/portato ile eş zamanlı bağ kesimleri ve legato çalışmaları), 8 - Nispeten yüksek kontrastlı dinamikler, değişim ve dengeleri, (EK) - Genel düzey: Yaklaşık 3. Basamak (Basamaklandırma için bkz. Pamir, L., "Çağdaş Piyano Eğitimi" veya Wolters, K., "Handbuch der Klavier Literatur"). |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknik becerilerini pekiştirir, (yer yer kılavuzlanarak) ilerletir ve duruma uydurur (bkz. "Ders İçeriği"; 1, 2, 3, 5, 7, 8). | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
2 | Yeni bilgiler kaydeder ve konulara ilişkin çözümlemeler yapar (bkz. "Ders İçeriği"; 3, 4, 6). | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Önceki kazanımların gözden geçirilmesi ve yeni çalışmalara ilişkin girişlerin yapılması (bkz. "Ders İçeriği"; tüm maddeler) | ilgili teorik ve pratik konu, etüt, müzikler |
2 | Çalışmaların devamı | ilgili teorik ve pratik konu, etüt, müzikler |
3 | Gam, arpej, kadans ve modülasyonlara ilişkin çalışmalar | ilgili teorik ve pratik konu, etüt, müzikler |
4 | Çalışmaların devamı ve parmak güçlendirme ve ajilite çalışmaları, | ilgili teorik ve pratik konu, etüt, müzikler |
5 | Tüm çalışmaların devamı ve performans görevi hazırlığı | ilgili teorik ve pratik konu, etüt, müzikler |
6 | Çalışmaların devamı ve performans görevi | ilgili teorik ve pratik konu, etüt, müzikler |
7 | Performans görevi değerlendirmesi, çalışmaların devamı, Ara Sınav'a hazırlık | ilgili teorik ve pratik konu, etüt, müzikler |
8 | Ara Sınav | ilgili teorik ve pratik konu, etüt, müzikler |
9 | Tüm çalışmaların devamı | ilgili teorik ve pratik konu, etüt, müzikler |
10 | Tüm çalışmaların devamı | ilgili teorik ve pratik konu, etüt, müzikler |
11 | Tüm çalışmaların devamı | ilgili teorik ve pratik konu, etüt, müzikler |
12 | Tüm çalışmaların devamı, genel tekrar ve performans görevi hazırlığı | ilgili teorik ve pratik konu, etüt, müzikler |
13 | Final sınavına hazırlık eleştirel iletişimli performans görevi ve ödev teslimi | ilgili teorik ve pratik konu, etüt, müzikler |
14 | Genel değerlendirme | ilgili teorik ve pratik konu, etüt, müzikler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin koordinatörünce hazırlanmış ders notları, notalar ve diğer ilgili çoklu ortam materyalleri |
Ders Kaynakları | Piyano, piyano eğitim ve klasik müzik literatürlerinden seçilmiş ve dersin koordinatörünce yazılmış/düzenlenmiş müzikler/etütler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. Kendi milli müziğini kavrama ve geleceğe aktarmanın yanında, Avrupa ve dünya müziğini inceleyecek, kıyas yapabilecek bir düzeyde bilimsel bilgi verir. | X | |||||
11 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
12 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
13 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |