Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müziksel İşitme Okuma ve Yazma III | TBB 201 | 3 | 4 + 2 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Müziksel işitme, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Ritmik okuma, solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte çalışmaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Basit ölçülerde düzensiz bölünme içeren parçaları okur. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
2 | Bileşik ölçülerde ritmik okumalar yapar. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
3 | Bileşik ölçülerde düzensiz bölünme içeren parçaları okur. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
4 | İlk kez gördüğü seviyesine uygun okuma parçasını deşifre eder. | Gösteri, | Performans Görevi, |
5 | Duyduğu aralıkları dikte eder. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
6 | Seviyesine uygun okuma parçalarını dikte eder. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
7 | İki sesli solfej parçalarını uyum içinde okur. | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
8 | İki sesli parçaları dikte eder. | Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , |
9 | Seviyesine uygun okuma parçalarını ezberleyerek müzikal hafızasını güçlendirir. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hicaz Makâmı dizisi ve solfej-dikte çalışmaları ve 5'li akor bilgisi tekrarı | |
2 | 1. ve 2. çevrim majör-minör akorlar ve Hicaz Makâmında ve Majör dizilerde solfej-dikte çalışmaları | |
3 | Hicaz Makâmında ve Minör dizilerde plagal kadans, solfej ve dikte çalışmaları | |
4 | Hicaz Makâmında ve tonal dizilerde otantik, tam kadans, solfej ve dikte çalışmaları | |
5 | Fa anahtarında Hicaz makâmında ve tonal dizilerde solfej ve dikte çalışmaları | |
6 | Fa anahtarında Hicaz makâmında ve tonal dizilerde transpoze çalışmaları (yeni tonlar) | |
7 | 1. çevrim akorlarla ilgili Hicaz Makâmında ve tonal dizilerde solfej ve yaratıcı yazma çalışmaları | |
8 | Vize haftası | |
9 | Hicaz Makâmında ve tonal dizilerde, 2. çevrim geçişli akorlar ve solfej ve dikte çalışmaları devamı | |
10 | Hicaz Makâmında ve tonal dizilerde işleyici yapıda solfej ve dikte çalışmaları | |
11 | Hicaz Makâmında ve tonal dizilerde K6/4 ve V. derece bağlantısı, solfej ve dikte çalışmaları | |
12 | Hicaz Makâmında ve tonal dizilerde K6/4 ve D7'li bağlantısı, solfej ve dikte çalışmaları | |
13 | Son dört hafta konularının tekrarı ve solfej ve dikte çalışmaları | |
14 | Genel dönem tekrarı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | S. Berkowitz, G. Fontrier, L. Kraft, A New Approach to Sight Singing. |
Ders Kaynakları | Muammer Sun, Solfej 2.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. Kendi milli müziğini kavrama ve geleceğe aktarmanın yanında, Avrupa ve dünya müziğini inceleyecek, kıyas yapabilecek bir düzeyde bilimsel bilgi verir. | X | |||||
11 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
12 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
13 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |