Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Oyunları Müziği Repertuarı I | THO 415 | 7 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Halk Oyunları türlerinden Halay, Kaşık ve Zeybek'e ait oyun müziklerinin öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Türk Halk Oyunları türlerinden Halay, Kaşık ve Zeybek'e ait oyun müziklerinin işitsel olarak dinlenmesi ve notalarının deşifre edilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Halay türüne ait müziklerden örnekleri bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Kaşık türüne ait müziklerden örnekleri bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Zeybek türüne ait müziklerden örnekleri bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği ve hedefler hakkında genel bilgi paylaşımı | |
2 | Halay türüne ait Oyun müziklerinden örneklerin öğrenilmesi | |
3 | Halay türüne ait Oyun müziklerinden örneklerin öğrenilmesi | |
4 | Halay türüne ait Oyun müziklerinden örneklerin öğrenilmesi | |
5 | Halay türüne ait Oyun müziklerinden örneklerin öğrenilmesi | |
6 | Teke türüne ait Oyun müziklerinden örneklerin öğrenilmesi | |
7 | Teke türüne ait Oyun müziklerinden örneklerin öğrenilmesi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Teke türüne ait Oyun müziklerinden örneklerin öğrenilmesi | |
10 | Teke türüne ait Oyun müziklerinden örneklerin öğrenilmesi | |
11 | Zeybek türüne ait Oyun müziklerinden örneklerin öğrenilmesi | |
12 | Zeybek türüne ait Oyun müziklerinden örneklerin öğrenilmesi | |
13 | Zeybek türüne ait Oyun müziklerinden örneklerin öğrenilmesi | |
14 | Zeybek türüne ait Oyun müziklerinden örneklerin öğrenilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | işitsel Kayıtlar
|
Ders Kaynakları | işitsel Kayıtlar Trt Türk Halk Müziği Nota Arşivi ERKAN Tarkan, Türk Halk Oyunları Müziklerinden Örnekler, Sade Matbaacılık 2008, İzmir. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |