Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Benesh Hareket Notasyonu I THO 413 7 3 + 0 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ
Dersi Verenler Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör Gül Kaplan Ekemen

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Benesh Hareket Notasyonu ile öğrencilerin, hareket yazım sistemlerini tanıması, bu sistemlerin kuralları ile ilgili bilgi edinmesi, adımların analizini yapabilme yeteneklerini arttırmak, Türk Halk Oyunlarının arşivlenmesi ve Benesh Hareket Notasyonu vasıtası ile öğretim tekniğinin oluşturulması.

Dersin İçeriği

Hareket yazım sistemleri hakkında bilgiye sahip olma, Benesh Hareket Notasyonu yazım sisteminin kurallarını öğrenme ve uygulama.Analiz yapabilme yeteneklerinin geliştirilmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hareket Yazım Sistemleri hakkında teorik bilgi edinme Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
2 Benesh Hareket Notasyonunu statik duruşlarda yazabilme okuyabilme Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
3 Egzersiz yaratabilme. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
4 Hareket analizi yapabilme.. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı ve Hareket Yazım Sistemlerinin Teorisi ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
2 Benesh Hareket Yazım Sisteminde Kullanılan Temel Semboller ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
3 Ayak Pozisyonlar ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
4 Ayak Pozisyonları ve örnek egzersiz okuma ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
5 Adım Sembolleri (Öne- Geriye-Sağa- Sola) Kısa Sınav ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
6 Adım Sembolleri (Ön Verevler-Arka Verevler) ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
7 Ayak Pozisyonları örnek egzersiz yazımı ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
8 Ara Sınav ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
9 Karma Adım Egzersizleri Okuma ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
10 Karma Adım Egzersizleri Yazma Kısa Sınav ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
11 Karma Adım Egzersizleri Yaratma ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
12 Hoplama ve Zıplama Sembolleri ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
13 Ayak Bağlama Sembolleri ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
14 Fınal Değerlendirme ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

ŞENEL Suna EDEN ; Hareket Notasyonu Halk Oyunları Yazımı 1, Levent Müzikevi, İzmir,1990

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır.
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 73
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,92
Dersin AKTS Kredisi 3