Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Asma Davul I THO 313 5 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Asma davul çalgısının icrasına yönelik motorsal becerilerin kazanılması.

Dersin İçeriği

Zeybek, Karşılama, Horon, Halay, Bar davulların yöresel çalımı.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Asma Davul Çalgısını duyu organlarıyla tanır ve vücudunu hazır hale getirir. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Verilen yöresel notayı kendi başına çalar örnekler. Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
3 Yöresel bir melodiye asma davulla uygun icra eder. Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Elde ettiği becerilerle yeni gördüğü bir notayı deşifre eder ve çalar. Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
5 Kazandığı motorsal becerilerle kendisi yeni bir kompozisyon yaratır. Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Asma davul çalgısına ve asma davul notasyonuna genel bakış. Yılmaz, Kerem Cenk. asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
2 Yöresel Zeybek ritimleri Yılmaz, Kerem Cenk. asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
3 Yöresel Zeybek ritimleri Yılmaz, Kerem Cenk. asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
4 Yöresel Halay ritimleri Yılmaz, Kerem Cenk. asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
5 Yöresel Halay ritimleri Yılmaz, Kerem Cenk. asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
6 Yöresel Bar ritimleri Yılmaz, Kerem Cenk. asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
7 Yöresel Bar ritimleri Yılmaz, Kerem Cenk. asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşımenk Yılmaz, Umut Erdoğan.
8 Yöresel karşılama ritimleri Yılmaz, Kerem Cenk. asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
9 Yöresel karşılama ritimleri Yılmaz, Kerem Cenk. asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
10 Yöresel Horon ritimleri Yılmaz, Kerem Cenk. asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
11 Yöresel Horon ritimleri Yılmaz, Kerem Cenk. asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
12 Egzersizler Yılmaz, Kerem Cenk. asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
13 Egzersizler Yılmaz, Kerem Cenk. asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
14 Egzersizler Yılmaz, Kerem Cenk. asma davul Çalgısıyla Ritim Eğitimi ve Performansına Yönelik Metodolojik Bir Yaklaşım
Kaynaklar
Ders Notu

Görsel alan araştırmaları kayıtları.
Asma Davul Eğitimi Ders Notları Kerem Cenk Yılmaz, Umut Erdoğan.

Ders Kaynakları

YILMAZ, Kerem Cenk, ERDOĞAN, Umut, Mevcut Asma Davul Notasyonlarına Eleştirisel Bakış ve Öneriler, I.Uluslar Arası Türk Halk Oyunları Kongresi,Malatya,2012.
ERGÖZ ,Hatice Selen,Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji Uygulama Kitabı I,Değişim Yayınları,İstanbul,2004. SAYAN,Erol,Ulusal Müziğimiz,Boyut Yayınları,İstanbul,2010

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 2 8 16
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6