Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Analog Haberleşme | EEM 429 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | EEM 108 Olasılık ve İstatistik, EEM 335 İşaretler ve Sistemler |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AŞKIN DEMİRKOL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AŞKIN DEMİRKOL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Haberleşme sistemleri hakkında lisans seviyesinde ilk ders olan bu dersin amacı, analog haberleşme sistemlerini analiz edebilmek ve tasarlayabilmek için gerekli olan temel kavramları tanıtmaktır |
Dersin İçeriği | Genlik modülasyonu (AM), tek yan bandlı modülasyon (SSB), artık yan band modülasyonu (VSB), frekans modülasyonu (FM), radyo ve televizyon sistemleri, gürültünün genlik ve açı modülasyonlu sistemlerin üzerindeki etkileri, faz kenetlemeli çevrim (PLL) devreleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genlik modülasyonunu kavramak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Tek yan band modülasyonunu kavramak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Artık yan band modülasyonunu kavramak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Frekans ve faz modülasyonunu kavramak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Gürültünün genlik ve açı modülasyonlu sistemler üzerindeki etkilerini kavramak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Taşıyıcının faz ve frekansının faz kenetlemeli çevrim kullanarak kestirilmesini kavramak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sürekli zaman Fourier serisi ve dönüşümünün kısa bir tekrarı | 1.Hafta Sunusu |
2 | Bandsınırlı işaretlerin örneklenmesi ve bandgeçiren işaretlerin temsil edilmesi | 2.Hafta Sunusu |
3 | Genlik modülasyonu, taşıyıcısı bastırılmış çift yan bandlı genlik modülasyonu | 3.Hafta Sunusu |
4 | Tek yan band modülasyonu, artık yan band modülasyonu | 4.Hafta Sunusu |
5 | Frekans modülasyonlu işaretin üretilmesi | 5.Hafta Sunusu |
6 | Frekans modülasyonlu bir işaretin geri elde edilmesi | 6.Hafta Sunusu |
7 | FM ve AM radyo sistemleri | 7.Hafta Sunusu |
8 | Siyah-beyaz ve renkli televizyon prensipleri | 8.Hafta Sunusu |
9 | Siyah-beyaz ve renkli televizyon prensipleri devam | 9.Hafta Sunusu |
10 | Olasılık ve rastlantı değişkenleri, rastlantı süreçleri | 10.Hafta Sunusu |
11 | Rastlantı süreçlerinin frekans uzayı gösterilimi, Gauss ve beyaz süreçler | 11.Hafta Sunusu |
12 | Gürültünün doğrusal modülasyon sistemleri üzerindeki etkileri | 12.Hafta Sunusu |
13 | Faz kenetlemeli çevrim ile taşıyıcı fazının kestirilmesi, gürültünün açı modülasyonu üzerindeki etkileri | 13.Hafta Sunusu |
14 | Çeşitli uygulamalar ( final projelerinin sunulması) | 14.Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] http://www.abis.sakarya.edu.tr/adresinden yayınlanan ders notları |
Ders Kaynakları | [2] J. G. Proakis, M. Salehi, Coomunication Ssystems Engineering, third edition, Prentice Hall, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |