Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Şehircilik ve Çevre Planlama | CVM 446 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHNAZ GÜMRÜKÇÜOĞLU YİĞİT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MAHNAZ GÜMRÜKÇÜOĞLU YİĞİT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Şehir ve şehircilik tanımları ve tarihçesinin kavranması, kentsel üstyapı-altyapı ilişkilerinin ve kentleşmenin yarattığı çevre sorunları ile çözüm yollarının öğrenilmesi, çevre planlama ile çevre sorunlarının kavranmasıdır. |
Dersin İçeriği | Giriş, tanımlar (şehircilik, şehir, şehirleşme, plan-planlama), şehirler ile ilgili nüfus, yoğunluk, alt yapı ve donatımlar gibi kriterler, kentleşme ve nüfus hareketleri, ülkemizde ve dünyada kentleşmenin özellikleri, çevre planlaması ve çevrenin korunmasında planlamanın önemi.kentleşme-sanayileşme ve çevre sorunları, şehir ve çevre planlamasında yaklaşımlar ve planlamanın genel esasları, plan çeşitleri ve hiyerarşisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Şehir ve yerleşme kavramlarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Yaşanabilir bir kentin özelliklerini ve unsurlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Performans Görevi, |
3 | Şehirleşme ile çevre etkileşimini kavrar | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
4 | Planlamanın önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
5 | Kentleşme ve çevre korumada planlamanın yerini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, tanımlar ve kavramlar. | |
2 | Genel olarak yerleşmeler ve kentleşme tarihi | |
3 | Kentleşme ve kentlileşme. | |
4 | Geçmişte ve günümüzde kentleşme kaynaklı çevre sorunları. | |
5 | Ülkemizde kentleşme ve kentleşme sorunları. | |
6 | Plan ve planlama kavramları. | |
7 | Planlamayı etkileyen unsurlar. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kent Planlaması ve çağdaş planlama yaklaşımı ve planlamanın unsurları | |
10 | Çevre düzeni planları | |
11 | Kent planları ve bunların kent kimliğine etkileri. Geleceğin kentleri | |
12 | Planların uygulanması ve çevre sorunlarının çözümüne etkisi. | |
13 | Öğrenci performans ödev sunumları | |
14 | Öğrenci performans ödevı sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Dr. Ergun Gürpınar, "Kent ve Çevre Sorunlarına bir Bakış", Der yayınları, İstanbul, 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Proje / Tasarım | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |