Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Liderlik ve Motivasyon | ISL 471 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OSMAN USLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi OSMAN USLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Umut Orhan Arş. Gör. Duygu Terzi |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İşletme yönetiminin yürütme ayağını oluşturan liderlik ve motivasyon süreçlerini detaylı bir şekilde kavramak. |
Dersin İçeriği | Yönetim fonksiyonları hakkında genel bilgi, yürütme fonksiyonu, liderlik ve liderlik kuramları, motivasyon ve motivasyon kuramları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel bilgiler, yönetim fonksiyonlarına genel bakış | |
2 | Yürütme işlevi, liderlik, iletişim ve motivasyon kavramlarının anlamı | |
3 | Liderlikte özellikler yaklaşımı | |
4 | Davranışsal liderlik kuramları | |
5 | Durumsal liderlik kuramları | |
6 | Tartışma | |
7 | Modern liderlik yaklaşımları | |
8 | Modern liderlik yaklaşımları | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Motivasyonda İçerik Kuramları | |
11 | Tartışma | |
12 | Motivasyonda süreç kuramları | |
13 | Tartışma | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
CAN BAYSAL, Ayşe ve TEKARSLAN Erdal. Davranış Bilimleri, Avcıol Basım Yayın, 2004.
ROBBINS, Stephen ve JUDGE, Timothy A. Organizational Behavior, Pearson, 2013.
Sabuncuoğlu, Z. ve Vergiliel Tüz, M. (2013). “Örgütsel Davranış”. 5. Baskı, Aktüel Yayınları, Bursa.
Hatch, M. J. & Cunliffe, A. L. (2013). Organization Theory: Modern, Symbolic and Postmodern Perspectives. United Kingdom: Oxford University Press,
|
Ders Kaynakları |
CAN BAYSAL, Ayşe ve TEKARSLAN Erdal. Davranış Bilimleri, Avcıol Basım Yayın, 2004.
ROBBINS, Stephen ve JUDGE, Timothy A. Organizational Behavior, Pearson, 2013.
Sabuncuoğlu, Z. ve Vergiliel Tüz, M. (2013). “Örgütsel Davranış”. 5. Baskı, Aktüel Yayınları, Bursa.
Hatch, M. J. & Cunliffe, A. L. (2013). Organization Theory: Modern, Symbolic and Postmodern Perspectives. United Kingdom: Oxford University Press,
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | ||||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | ||||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | ||||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | ||||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | ||||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | ||||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | ||||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |