Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Pazarlama Etiği | ISL 422 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRE YILDIRIM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. EMRE YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Emre YILDIRIM |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Pazarlama uygulamalarının hukuki boyutunun önem kazanmasına paralel olarak pazarlama etiği konusu da sorgulanmaya başlanmıştır. Bu derste, pazarlama etiği konusunun kavramsal ve ölçüm boyutunda öğretilmesi hedeflenerek, sosyal ve toplumsal kazanımlar elde edilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste, Pazarlama etiği ile ilgili temel kavramlar, etik ve ahlak ilişkisi, etiğin felsefi boyutu, uygulamadan örnekler ve örnek olaylar, etiğin nasıl ölçüleceği ve araştırılacağı ayrıntılı bir literatür özeti çerçevesinde ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Etik ve etikle ilgili kavramları tanımlar, örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Etik kavramının pazarlama ile ilişkilendirerek pazarlama etik ilişkisi unsurlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Pazarlama etiğinin işletmeler açısından önemi vurgulanarak işletmelerin uygun stratejiler geliştirmesini sağlanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Pazarlama Etiği işletmelerin haksız rekabet uygulamalarına uygun stratejiler geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Pazarlama Etiği pazarlama iletişimi uygulamalarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | ) Pazarlama Etiği, işletme stratejisine uygun pazarlama kampanyası geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etik nedir? Etik-Ahlak İlişkisi, Etik Sorumluluk İlişkisi | |
2 | Sorumlulukla İlgili Kavramlar, İşletmelerde Sosyal Sorumluluk, Pazarlamada Sosyal Sorumluğu, Kurumsal sosyal Sorumluluk | |
3 | Etik Konusunda Felsefi ve Kuramsal Yaklaşımlar | |
4 | Pazarlamada Etik Konular Etik Pazarlama Anlayışına İlişkin Modeller | |
5 | (Pazarlama Açısından)Etik yönetimde İkilemler | |
6 | Pazarlama Araştırmalarında ETİK | |
7 | Satışta ETİK ve UYGULAMALARI | |
8 | Pazarlama İletişiminde Etik ve UYGULAMALAR | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Pazarlamada Rekabet ve ETİK | |
11 | Tüketici Etiği ve Tüketicinin Korunması Kanunu | |
12 | Etikte Özel Konular (hediye verme, bağış yapma promosyon vb uygulamalar) | |
13 | Etik İş Yapma Kodları | |
14 | Etik Karar Alma Süreci |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.TORLAK Ömer (2006), Pazarlama Ahlakı, Beta Basım Yayın 2. Derse ait slaytlar ve çeşitli web adresleri ile internet kaynakları. |
Ders Kaynakları | Pazarlamada Etik Yaklaşımlar (Detay yayıncılık), Marketing Responsibly Addressing the ethical challenges |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | ||||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | ||||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | ||||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | ||||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | ||||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | ||||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | ||||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 45 |
1. Final | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |