Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hizmet Kalitesi Yönetimi | ISL 433 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi METİN BAYRAM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi METİN BAYRAM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrenciye Hizmet Kalitesi Yönetiminin teorik ve pratik yönlerini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Hizmet sektörünün ekonomideki artan payı, hizmet kalitesi ve ölçümü, başarılı hizmet sunumuna etki eden faktörler ve hizmet tedarik zinciri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hizmet kalitesini ve boyutlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
2 | Hizmet kalitesine etki eden faktörleri tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
3 | Hizmet kalitesini nasıl geliştireceğini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
4 | Hizmet kalitesi konusunda yazılı ve sözlü iletişim becerileri kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
5 | Hizmet kalitesini ölçer | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
6 | Hizmet kalitesini işletmenin rekabetçiliği ile ilişkilendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalite kavramı | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
2 | Hizmet kavramı ve tanımı | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
3 | Hizmet işletmelerinin özellikleri ve önemi | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
4 | Kamu hizmetlerinde kalite yönetimi | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
5 | Hizmet Kalitesinin bileşenleri ve kamu yönetimi | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
6 | Hizmet kalitesinin yönetimi | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
7 | Müşteri hizmetleri ve müşteri hizmetleri kalitesinin yükseltilmesi | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
8 | Müşteri memnuniyeti ve müşteri odaklılık | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
9 | Hizmet kalitesinin ölçümü | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
10 | Hizmet kalitesinin ölçümü | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
11 | Hizmet işletmelerinde İK yönetimi | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
12 | Hizmet işletmelerinde denetleme faaliyetleri | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
13 | Hizmet pazarlaması | Ders notlarının ve kaynakların ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları, Dr. Öğretim Üyesi Metin BAYRAM |
Ders Kaynakları | HİZMET KALİTESİ - MODELLER VE HİZMET KALİTESİNE YENİ BİR BAKIŞ AÇISI, DR. C. DENİZ SEYRAN BELEDİYELERDE HİZMET KALİTESİ VE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ, BARAN ASLAN, ABDULLAH TAŞTEKİN, NİHAT GÜLTEKİN |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | ||||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | ||||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | ||||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | ||||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | ||||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | ||||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | ||||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 13 |
2. Ödev | 12 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |