Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Reklam ve Tutundurma | ISL 427 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYHAN SERHATERİ, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Emre YILDIRIM |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Pazarlama boyutuyla reklamcılık tanıtılacaktır |
Dersin İçeriği | Bu derste pazarlama alanında reklam ve tutundurma konuları ele alınıp incelenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Reklam bütçesi taslağı hazırlama | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Reklam etkinliği ölçümü hesaplama | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Pazarlama iletişimi konularında gerekli iletişim becerilerini ayırt etmek | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Reklam mesajını tüketici davranışlarıyla ilişkilendirmek | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Reklamcılık bilgi ve becerilerini pazarlama alanında uygulayabilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Çeşitli pazarlama iletişimi konularını sorgulama | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Medya planlaması yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
8 | Tutundurma karmasını planlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
9 | Tutundurma programının etkilnliğini ölçebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
10 | Reklam stratejileri geliştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
11 | TV ve Radyo programlarını değerlendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
12 | Basılı medyayı değerlendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
13 | Destek medyayı değerlendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
14 | İletişim modellerini ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
15 | Uluslararası reklamcılığa planlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reklam ve Tutundurmaya Giriş | Çetinkaya, Yalçın (2006) Reklamcılık ve Manipülasyon, Ağaç yayıncılık, İstanbul, ss. 1-39 |
2 | Kültür, Toplum, Kimlik | Ogilvy, David (2007), Bir Reklamcının İtirafları, İstanbul, ss. 11-27. |
3 | Etkileşim ve Değişim | Güneri, Belma, (1998), Reklam Araştırmaları, İzmir Reklamcılar Derneği Yayınları, 1.Basım, İzmir. |
4 | İnsan Psikolojisi | Aytemur, Sait, (2006) Reklamın İyisi Kötüsü Olmaz, İstanbul, Alan yayıncılık,, ss. 44-89. |
5 | Tüketici Davranışları | Baudrillard, Jean (1997) Tüketim Toplumu, Çev. Hazal Delice Çaylı-Ferda Keskin, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, ss.24-59. |
6 | Yaşam Tarzı | Kocabaş, Füsun, Elden, Müge (1997) Reklam ve Yaratıcı Strateji, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul, ss. 53-85. |
7 | Reklam ve Teması | Kocabaş, Füsun, Elden, Müge (1997) Reklamcılık, Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İletişim Yayınları, İstanbul, ss. 90-115. |
8 | Tutundurma: Reklam, Halkla İlişkiler, Satış Teşvik, Promosyon | Petekoğlu, Filiz Balta (2005) Halkla İlişkiler, Ayrıntı Yayınları, İstanbul,, ss. 22-45; 209-231. |
9 | ARASINAV | |
10 | İletişim Süreci | Yazıcı, İsmet (1997), Kitle İletişiminde İmaj, Bilim Yayınları, İstanbul, ss. 19-52. |
11 | İlişkisel Yönetim | Reklam Atölyesi, (2005) http://reklam.ilef.net. |
12 | Medya Planlama | http://ilef.ankara.edu.tr/reklam |
13 | Algılama Yönetimi | Saydam, Ali (2006) Algılama Yönetimi, Rota Yayınları, İstanbul, ss. 70-85. |
14 | Tutundurma Eylem Planı | Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | ||||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | ||||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | ||||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | ||||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | ||||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | ||||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | ||||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |