Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Satış Yönetimi ISL 322 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe / İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SEMİH OKUTAN
Dersi Verenler Doç.Dr. SEMİH OKUTAN,
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Merve TÜRKMEN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesinde müşteriyle temas noktasının yönetilmesi görevi olarak düşünülebilecek olan satış faaliyetlerinin yürütülmesi ve yönetilmesi konusunda bilgilerin öğrencilere aktarılmasıdır.
Dersin İçeriği Bu derste satış yönetimi bağlamında temel kavramlar, satış süreci ile satış yönetimi konularında bilgiler aktarılmaktadır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Satış ve satış yönetiminin temelini teşkil eden kavramları tanımlar ve ilişkilendirir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Performans Görevi,
2 Satış sürecini açıklar, sürecin öğelerini organize eder ve yönetir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
3 Satışçılık mesleği ve satışçının haiz olması gereken bilgi ve becerileri açıklar ve tipik bir satış elemanının sergilediği davranışları irdeler ve öneriler sunar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Sınav , Performans Görevi,
4 Temel iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) açıklar ve bu becerilerin özellikle de itirazların yönetimi ve satış kapama sürecine nasıl uyarlanacağını gösterir Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
5 Satış yönetimi kavramını anlatır ve satış planlama ve bütçeleme kavramlarını değerlendirir ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
6 Satış gücünün motivasyonu ile ilgili temel kavramları anlatır ve nasıl uygulanacağını gösterir Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
7 Satış gücü performans değerlemesi yapar ve nasıl uygulanabileceğini gösterir Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Problem Çözme, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
8 Satış kapama ve müşteri itirazlarını analiz eder ve başarıyla uygular Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama ve Satış İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 1-23.
2 Satış ve satışçılık mesleği İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 25-46
3 Tüketim psikolojisi ve satın alma motivleri İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 49-63
4 Satışta iletişimin rolü İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 65-90
5 Satış süreci İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 93-108
6 Satış sunumu İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s 111-121
7 Satışta itirazları karşılama İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 129-146
8 Satış yönetimi İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 149-165
9 Ara sınav
10 Satış planlama ve bütçeleme İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 167-179
11 Satış gücü belirleme ve yetiştirme İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s. 183-197
12 Satış gücü motivasyonu İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s 201-210
13 Satışta performans ölçümü İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s 217-231
14 Satışçılık mesleğinin geleceği İslamoğlu ve Altunışık (2007), Satış ve Satış Yönetimi, s 247-254
Kaynaklar
Ders Notu Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, slaytlar ve çeşitli internet adresleri
Ders Kaynakları - Ahmet Hamdi İSLAMOĞLU ve Remzi ALTUNIŞIK, Satış ve Satış Yönetimi, Sakarya Kitabevi, 2007.
- Cemal YÜKSELEN, Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2007.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar.
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler.
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler.
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır.
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir.
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir.
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler.
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Final 1 15 15
Performans Görevi (Seminer) 1 5 5
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5