Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gk Seçmeli II (Spor Hukuku) | BSE 468 | 8 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dev bir sektör haline gelen ve sorunları da bu gelişmeye paralel olarak büyüyen spor endüstrisinin, hukuki boyutu ve önemi hakkında öğrencileri bilgi sahibi yapmak. |
Dersin İçeriği | Günümüz sporunun, dev bir sanayi olan sporun problemlerini çözme açısından spor hukukunun yeri ve önemi anlatılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Spor hukukunun gelişim sürecini öğrenir ve anlatır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Sporun ulaştığı boyutları kavrar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Genel hukuk terimlerini bilir ve anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Ödev, Sınav , |
4 | Spor sektörünün problemlerini bilir ve anlatır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
5 | Spor hukuku kavramını öğrenir ve anlatır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Spor ile ilgili kanunları bilir ve anlatır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Spor hukuku hakkında genel bilgiler, spor hukukuna giriş. | |
2 | Spor mevzuatının nitelikleri. | |
3 | Sporun süjeleri. | |
4 | Sporun tüzel kişi süjeleri. | |
5 | Sporun dolaylı süjeleri. | |
6 | Spor hukuku araştırma yöntemleri. | |
7 | Sporda devletler üstü teşkilatların rolü. | |
8 | Spor hukuku problemleri. | |
9 | ARASINAV | |
10 | Sporun insanları geliştirme misyonu. | |
11 | Spor hukukuna dünyadan örnekler. | |
12 | Türkiyedeki Spor federasyonları | |
13 | Sporda şiddet yasası. | |
14 | Genel tekrar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Durmuş Ali Genç,Spor Hukuku,Alfa Yayınları,1998. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | ||||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 18 | 36 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |