Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gk Seçmeli II (Rekreasyon) BSE 466 8 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FİKRET SOYER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Serbest zaman ve rekreasyon ile ilgili temel kavramların verilmesi ve rekreasyonun diğer alanlarla;turizm, spor, çevre, ekonomi, oyun ilişkilendirilmesi

Dersin İçeriği

Zaman, serbest zaman ve rekreasyon kavramları, analizleri, rekreasyon eğitimi, yönetimi,
rekreasyon liderliği, Türkiye’de ve Dünyada rekreasyonel durum ve rekreasyonel
katılımda etken olan faktörler, serbest zaman ve sporda istihdam.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Serbest zaman ve rekreasyon kavramlarının spor ve diğer rekreasyon etkinlik alanlarıyla ilişkilendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Bir istihdam alanı olarak organizasyon ve yönetim becerisi geliştirir Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
3 Rekreasyonu destekleyen faktörleri öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
4 Rekreatif faaliyetlerin stres ilişkisini hakkında bilgilidir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Ödev, Sınav ,
5 Rekrasyon ve spor ilişkisini bilir ve analiz eder Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
6 Rekrasyonda liderlik hakkında bilgi sahibidir Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Serbest zaman ve rekreasyon hakkında literatür
2 Zaman ve zaman kullanımı
3 Serbest zaman hakkı, serbest zamanın temel fonksiyonları
4 Rekreasyon tanımı, özellikleri, rekreasyonun sınıflandırılması ve etkinlik alanları
5 Rekreasyon ihtiyacı
6 Rekreasyonu destekleyen sosyo-ekonomik faktörler
7 Ara Sınav
8 Rekreasyon eğitimi
9 Rekreasyon ve çevre
10 Rekreasyon ve turizm
11 Rekreasyon ve spor
12 Rekreasyon ve oyun
13 Rekreasyon ve liderlik, Türkiye’de rekreasyonel durum
14 Rekreasyon ve stres ilişkisi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

RAMAZANOĞLU Fikret, (Editör – Bölüm Yazarı) Sporda Sosyal Alan Çalışmaları. Ankara 2008.
Karaküçük, S.; Rekreasyon “Boş Zamanları Değerlendirme”, 5. Baskı, Gazi Kitabevi,
Ankara, 2005.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır.
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. X
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler.
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular.
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. X
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 143
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,72
Dersin AKTS Kredisi 6