Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ab Seçmeli Iv (Sporda Yetenek Seçimi) | BSE 442 | 8 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇETİN YAMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör.Nurullah Çelik |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sporda yetenek seçimi hakkında doğru yönlendirme yapılabilmesinin sağlanması. |
Dersin İçeriği | Yetenek ve yatkınlık kavramının tanımı, bireysel ve Takım Sporlarında yetenek seçimi ilkeleri, uygulama örnekleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sporda Yetenek Kavramını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Yetenekli Sporcuların Tarama alanlarını bilir | Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Yetenekli Sporcunun Özelliklerini bilir | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | Yetenek Seçimi Aşamalarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Yetenek seçimi için gözlem yapabilir | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Performans Görevi, |
6 | Sporda Yetenek Seçimi Metotlarını bilir ve bazılarını uygular | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Olarak Yetenek-Sporda Yetenek Kavramı Ve Tanımı | |
2 | Yetenek Türleri, statik Öğrenim Teorisine Dayalı Dinamik Yetenek Anlayışı | |
3 | Yetenekli Sporcunun Özellikleri, Yetenek Seçimi, Yararları ve Zararları Açısından Yaklaşım | |
4 | Yetenek Seçiminde Ön Şartlar | |
5 | Yetenek Şeçiminde Yapısal Faktörler | |
6 | Yetenek Seçiminde Psikososyal Faktörler | |
7 | Ara Sınav; | |
8 | Sporda Yetenek Seçimi Metotları (Doğal Seçim Ve Bilimsel Seçim) | |
9 | Yetenek Seçimi Aşamaları (1.,2., 3. Aşamalar) | |
10 | Yetenekli Sporcuların Tarama Alanları - Okullar - Yaz Spor Okulları - Gençlik Merkezleri | |
11 | Yeteneğin Eğitiminde Kulüpler Ve Federasyonların Rolü | |
12 | Yetenek Eğitiminde Yetişkinlere Düşen Görevler - Antrenörler, Bed. Eğt. Öğretmenleri ve Aile’den beklentiler | |
13 | Yetenek eğitiminde Hakem-Basın-Yayın Kuruluşları ve Seyircilerden Beklentiler | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sporda Yetenek Seçimi "Münir KURUDİREK" |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | ||||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | ||||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | X | |||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |