Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ab Seçmeli Iv (Biomekanik) | BSE 444 | 8 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | HASAN NEDİM ÇETİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Biyolojik sistemlerin yapısını ve fonksiyonlarının mekanik yöntemlerle öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Biomekaniksel Davranışları İncelenecektir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sportif Biomekaniğin Mekanik Temelleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Anatomik Yapının İncelenmesi | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav , |
3 | Sportif Hareketlerin İnçelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | İskelet ve Kas Biomekaniği | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav , |
5 | Alt ve Üst Ekstrimite Biomekaniği | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Sportif Becerilerin Analizi | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav , |
7 | Biomekanikte Ölçme Yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sportif biomekaniğin işlevi | kaynaklardan ilgili bölümler |
2 | Sportif biomekaniğin mekanik temelleri | kaynaklardan ilgili bölümler |
3 | Dinamik | kaynaklardan ilgili bölümler |
4 | Statik | kaynaklardan ilgili bölümler |
5 | Sportif hareketlerde dış kuvvetler | kaynaklardan ilgili bölümler |
6 | Spor biomekaniğinin biyolojik temelleri | kaynaklardan ilgili bölümler |
7 | Ara sınav | |
8 | Eklem biomekaniği | kaynaklardan ilgili bölümler |
9 | İskelet kas biomekaniği | kaynaklardan ilgili bölümler |
10 | Üst ekstremite biomekaniği | kaynaklardan ilgili bölümler |
11 | Alt ekstremite biomekaniği | kaynaklardan ilgili bölümler |
12 | İnsan omurga biomekaniği | kaynaklardan ilgili bölümler |
13 | Biomekanik araştırma ve ölçüm yöntemleri | kaynaklardan ilgili bölümler |
14 | Spor becerilerinin nitelik ve nicelik analizleri | kaynaklardan ilgili bölümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Prof. Dr. Sedat MURATLI, Doç. Dr. Füsun TORAMAN, Emel ÇETİN Sportif Hareketlerin Biomekaniksel Temelleri Bağırgan yayımevi-2000 2-Doç. Dr. Mehmet Akif ZİYAGİL, Kinesiyoloji ve Fonksyonel Anatomi Ankara-1995 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | ||||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | ||||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | ||||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |