Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Beden Eğitimi ve Spor Yönetimi | BSE 404 | 8 | 3 + 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Sevinç NAMLI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yönetim, Spor Yönetimi ve yöneticiliği ve Türk Spor Teşkilatının Yönetim biçimi ile ilgili temel bilgileri ve kavramları öğretmek |
Dersin İçeriği | Yönetim, organizasyon, yöneticilik, spor yöneticiliği ile ilgili temel kavramlar, yönetim biliminin ilke, teknik ve yöntemleri ışığında spor organizasyon ve yönetimi, uluslararası spor kurum ve kuruluşları, Türk beden eğitimi ve spor sisteminin teşkilat ile yönetim yapısı, işleyişi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetiın Tanımı ve kavramlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Spor Yönetimini ve unsurlarını bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Türk Spor Teşkilatının teşkilat yapısını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav , |
4 | Spor Yöneticisinin ve Liderin niteliklerini bilir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Ulusal ve Uluslar arası Spor Kurum ve Kuruluşlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
6 | Spor organizasyonlarını , yönetim ve işleyişini bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
7 | Türk Beden Eğitimi ve spor sistemindeki görev dağılımını (Merkez ve Taşra Teşkilatları) analiz edebilir | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetimin tanımı ve kavramları | Kaynaklarda ilgili konular |
2 | Yönetim Çeşitleri | Kaynaklarda ilgili konular |
3 | Yönetim süreci Yönetim araçları, yönetimin işlevi | Kaynaklarda ilgili konular |
4 | Spor olgusunun doğuşu, Sporun bireysel uğraşıdan örgütlü yapıya geçişi | Kaynaklarda ilgili konular |
5 | Evrensel boyutlar açısından sporun değerlendirilmesi. | Kaynaklarda ilgili konular |
6 | Ulusal ve Uluslar arası Spor Kurum ve Kuruluşlarının tanımlanması | Kaynaklarda ilgili konular |
7 | Ara sınav | |
8 | Spor Yönetiminin Unsurları | Kaynaklarda ilgili konular |
9 | Spor Yönetim ve Türk Sporunun Yönetim Yapısı | Kaynaklarda ilgili konular |
10 | Türkiye’de ve uluslar arası alanda beden eğitimi ve spor kurum ve organizasyonlarının yönetimi ve fonksiyonu | Kaynaklarda ilgili konular |
11 | İlk, orta ve yüksek okullarda sportif faaliyetlerin organizasyon ve yönetim. | Kaynaklarda ilgili konular |
12 | Spor Yöneticisinin ve Liderin Nitelikleri | Kaynaklarda ilgili konular |
13 | Mikro düzeyde Spor Organizasyon Örneği | Kaynaklarda ilgili konular |
14 | FİNAL | Kaynaklarda ilgili konular |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | *kurtan f., spor yönetimi, sbf. Basım yayın yüksek okulu basım evi, 1983 *demirci n., spor’da yönetim-teşkilatlanma ve organizasyon, milli eğitim basım evi, 1986. *cankalp m., sporda yönetim ve organizasyon, nobel yayın, ankara, 2002. *yaman m., spor örgütünün yönetimsel iklimi, ankara, 2000. *m.sahit erarslan, spor yönetimi, morpa yayınevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | ||||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | ||||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | X | |||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 203 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |