Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ab Seçmeli II (Taekwondo Öğretim Yöntemleri) BSE 343 5 3 + 1 4 6
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları -
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
Dersin İçeriği Taekwondonun doğuşu ve tarihi gelişimi, Müsabaka stratejileri, Taekwondo antrenman programı hazırlanması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Taekwondonun tarihini bilir ve uygular. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav , Performans Görevi,
2 Taekwondonun felsefesini bilir ve uygular. Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Sınav , Performans Görevi,
3 Taekwondoda temel teknikleri bilir ve uygular. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Performans Görevi, Sınav , Sözlü Sınav,
4 Taekwondo branşının kurallarını bilir ve uygular. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav, Performans Görevi, Sınav ,
5 Taekwondo oyun sistemlerini bilir ve uygular. Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Sınav , Performans Görevi, Sözlü Sınav,
6 temel tekme ve yumrukları bilir ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav, Performans Görevi, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Taekwondonun doğuşu ve tarihi gelişimi
2 Taekwondo sporunun felsefesi.
3 Taekwondonun müsabaka kuralları ve puanlama.
4 Taekwondo ile ilgili temel kavramların ve terimleri açıklanması
5 Taekwondoda el kol teknikleri; Taekwondo ayak ile uygulanan teknikler
6 Tekmeler. (Yopchagi, 45 derece yana kaçarak öne tekme, Döner yan tekme, Döner ters tekme Kombine vuruş)
7 Ara Sınav;
8 Tekmeler. (Dollyochagi, Dwitchagi, Tornado tekmeler, Uçar tekme, Ön ayak dolyochagi ve atlayarak yapılan tekmeler)
9 Yumruklar.
10 Bloklar (Aşağı seviye blok, Orta seviye blok, Yukarı seviye blok, Yana blok)
11 Poomseler. (Koyro, Keumgang, Taebaek, Pyongwon, Sipjin)
12 Taekwondoda çıkarılan sesler ve zihinsel çalışmalar.
13 Müsabaka stratejileri
14 Taekwondo antrenman örnekleri.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları ŞAHİN, Metin, Taekwondo, Nobel yayın dağıtım, Ankara,2003
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır X
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. X
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır.
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 2 14 28
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 154
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,16
Dersin AKTS Kredisi 6