Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Voleybol | BSE 305 | 5 | 3 + 1 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEVDA ÇİFTÇİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Voleybol temel teknik ve taktik becerilerini kazanabilmek |
Dersin İçeriği | Voleybolun tarihçesi, oyun kuralları, temel teknik ve taktiklerle ilgili bilgi ve beceriler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Voleybolun tarihçesini bilir anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Voleybolda savunma ve hücum taktiklerini uygular. | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav , |
3 | Takım oyunu ve takım kurma becerilerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | Sözlü Sınav, Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Hakemlik ve antrenörlük bilgilerini anlatır. | Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav , |
5 | Oyun sistemlerini bilir ve uygular. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Voleybolda teknik duruş ve vuruşları uygular. | Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav , Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Voleybolun tarihi ve gelişimi | Alan kaynaklarından teorik bilgi edinilir. |
2 | Voleybol oyun kuralları | Alan kaynaklarından teorik bilgi edinilir. |
3 | Voleybol teknik bilgisi | Alan kaynaklarından teorik bilgi edinilir. |
4 | Parmak pas tekniği ve alıştırmalar | Alan kaynaklarından teorik bilgi edinilir. |
5 | Manşet pas tekniği ve alıştırmaları | Alan kaynaklarından teorik bilgi edinilir. |
6 | Servis teknikleri ve alıştırmaları | Alan kaynaklarından teorik bilgi edinilir. |
7 | Ara sınav | |
8 | Smaç tekniği ve alıştırmaları | Alan kaynaklarından teorik bilgi edinilir. |
9 | Blok tekniği ve alıştırmaları | Alan kaynaklarından teorik bilgi edinilir. |
10 | Alan savunması ve planjön tekniği | Alan kaynaklarından teorik bilgi edinilir. |
11 | Voleybol oyun taktikleri | Alan kaynaklarından teorik bilgi edinilir. |
12 | Maç öncesi hazırlık | Alan kaynaklarından teorik bilgi edinilir. |
13 | Maç uygulamaları ve antrenörlük bilgisi | Alan kaynaklarından teorik bilgi edinilir. |
14 | Voleybol hakemlik bilgisi | Alan kaynaklarından teorik bilgi edinilir. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | "Voleybol Teknik, Taktik, Kondisyon" Ümit Urartu "Voleyball:Steps to Success" Bonnie Kenny Uluslararası Voleybol Oyun Kuralları Koç Rehberi FIVB-1997 Baacke,H,1990,Volley Teach,W.Germany by Graph,German http://www.tvf.org.tr http://www.voleybolum.com |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | X | |||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | X | |||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |