Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ab Seçmeli I (Judo) BSE 246 4 3 + 1 4 4
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Sevinç NAMLI
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Judo branşı ile ilgili temel bilgi ve becerilerin kazandırılması
Dersin İçeriği Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Judo’nun doğuşu ve tarihi gelişimini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Judo müsabaka kurallarını bilir Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav ,
3 Tekniklere hakimdir. Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
4 Öğretim basamaklarını bilir. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Performans Görevi, Sınav , Sözlü Sınav,
5 Judonun dünyada ki gelişmelerini takip edebilir Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
6 Judo´nun Türkiye´deki gelişimini takip edebilir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Judo’nun doğuşu ve tarihi gelişimi; Judo da kullanılan giysiler ve müsabaka alanının ölçüleri.
2 Judo müsabaka kuralları
3 Te - Waza ( Elle yapılan teknikler )
4 Koshı - Waza ( Kalça ile yapılan teknikler )
5 Ashi - Waza ( Ayakla yapılan teknikler )
6 Ma - Sutemi - Waza (Kendini sırt üstü atarak yapılan teknikler.)
7 Ara Sınav;
8 Yoko-sutemi-Waza (Kendini yan üzeri yere atarak yapılan teknikler.)
9 Osaekomi - Waza ( Yerde tutuş teknikleri )
10 Sihime - Waza ( Boğuş teknikleri )
11 Kansetsu - Waza ( Kırış teknikleri )
12 Judo öğretim dikkat edilecek metodik ve didaktik ilkeler
13 Judo’da kullanılan temel tekniklerin analizi
14 Judo’da antrenman planlaması ve periyotlaması.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları URARTU, Ümit, Judo Teknik- Taktik- Kondisyon, İnkılap Yayınevi, 2004
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır.
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. X
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır.
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. X
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 2 6 12
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 107
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,28
Dersin AKTS Kredisi 4