Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mb Seçmeli II (Duyuşsal Eğitim) | BEB 229 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN TİTREK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr. Gözde Sezen Gültekin |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Duyuşsal Eğitim dersi öğrencilerin duyuşsal hedeflerin farkına varmalarına ve bu hedeflere ağırlık veren bir eğitim anlayışı kazanmalarını amaçlayan bir derstir |
Dersin İçeriği | Eğitimde hedeflerin aşamalı sınıflandırmasını, duyuşsal hedeflerin sınıflandırılmasını, hedef belirleme ve hedefe yönelik eğitim anlayışlarını, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitimde hedeflerin aşamalı sınıflandırmasını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Duyuşsal hedeflerin sınıflandırılmasını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | Duygu- Zeka İlişkisini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | Eğitim programlarında duyuşsal hedeflerin yerini fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Duyuşsal amaçlı eğitim yaklaşımlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
6 | Duygusal yönden daha zeki olabilmeyi gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
7 | Duygularını yönetebileceğini test eder. | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Performans Görevi, |
8 | Problem çözme eğitimini anlatır. | Anlatım, | Sınav , Sözlü Sınav, |
9 | Sosyal beceri eğitiminin temel özelliklerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
10 | Öğrencinin sosyal ve duygusal zekasını nasıl geliştirebileceğini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
11 | Duyuşsal hedeflerin önemini takdir eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders kaynakları ve ders içeriğinin tanıtılması | |
2 | Eğitimde hedeflerin aşamalı sınıflandırması | |
3 | Duyuşsal hedeflerin sınıflandırılması | |
4 | Hedef belirleme ve hedefe yönelik eğitim anlayışları | |
5 | Eğitim programlarında duyuşsal hedeflerin yeri ve | |
6 | Duyuşsal amaçlı eğitim yaklaşımları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Gevşeme ve ısınma egzersizleri | |
9 | Stresle başa çıkma yaklaşımları | |
10 | Problem çözme eğitimi | |
11 | Sosyal beceri eğitiminin temel özellikleri | |
12 | Çatışma çözme eğitiminin temel özellikleri | |
13 | Duyuşsal hedeflerin önemi | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Hasan Bacanlı, Duyuşsal Davranış Eğitimi , Nobel Yayın Dağıtım / Eğitim |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | ||||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | ||||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | X | |||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |