Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mb Seçmeli II (Duyuşsal Eğitim) BEB 229 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN TİTREK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Dr. Gözde Sezen Gültekin

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Duyuşsal Eğitim dersi öğrencilerin duyuşsal hedeflerin farkına varmalarına ve bu hedeflere ağırlık veren bir eğitim anlayışı kazanmalarını amaçlayan bir derstir

Dersin İçeriği

Eğitimde hedeflerin aşamalı sınıflandırmasını, duyuşsal hedeflerin sınıflandırılmasını, hedef belirleme ve hedefe yönelik eğitim anlayışlarını,
duyuşsal amaçlı eğitim yaklaşımlarını, gevşeme ve ısınma egzersizlerini, stresle başa çıkma yaklaşımlarını, problem çözme eğitimini, sosyal beceri eğitiminin temel özelliklerini, çatışma çözme eğitiminin temel özelliklerini ve duyuşsal hedeflerin önemini kapsayan bir

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitimde hedeflerin aşamalı sınıflandırmasını anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Duyuşsal hedeflerin sınıflandırılmasını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
3 Duygu- Zeka İlişkisini ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
4 Eğitim programlarında duyuşsal hedeflerin yerini fark eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
5 Duyuşsal amaçlı eğitim yaklaşımlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
6 Duygusal yönden daha zeki olabilmeyi gerçekleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
7 Duygularını yönetebileceğini test eder. Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Performans Görevi,
8 Problem çözme eğitimini anlatır. Anlatım, Sınav , Sözlü Sınav,
9 Sosyal beceri eğitiminin temel özelliklerini sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
10 Öğrencinin sosyal ve duygusal zekasını nasıl geliştirebileceğini anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
11 Duyuşsal hedeflerin önemini takdir eder. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders kaynakları ve ders içeriğinin tanıtılması
2 Eğitimde hedeflerin aşamalı sınıflandırması
3 Duyuşsal hedeflerin sınıflandırılması
4 Hedef belirleme ve hedefe yönelik eğitim anlayışları
5 Eğitim programlarında duyuşsal hedeflerin yeri ve
6 Duyuşsal amaçlı eğitim yaklaşımları
7 Ara Sınav
8 Gevşeme ve ısınma egzersizleri
9 Stresle başa çıkma yaklaşımları
10 Problem çözme eğitimi
11 Sosyal beceri eğitiminin temel özellikleri
12 Çatışma çözme eğitiminin temel özellikleri
13 Duyuşsal hedeflerin önemi
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Hasan Bacanlı, Duyuşsal Davranış Eğitimi , Nobel Yayın Dağıtım / Eğitim

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır X
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır.
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır.
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir.
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. X
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. X
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 1 6 6
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 106
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,24
Dersin AKTS Kredisi 4