Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gk Seçmeli I (Bed. Eğ. ve Sporda Fair Flay Eğ.) BSE 265 3 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FİKRET SOYER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Spor ahlakının öğrencilere kazandırılması ve kavratılması.

Dersin İçeriği

Sporda fair play anlayışı, spor ahlakı ve olimpik ahlak

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Spor ahlakını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Sporda yardımlaşmayı öğrenir Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Ödev, Performans Görevi,
3 Oyun kurallarına uymayı öğrenir Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
4 Fair play anlayışına sahip olur. Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
5 sporda etik kuralları bilir. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
6 Fair play Tarihini bilir. Soru-Cevap, Anlatım, Sınav , Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Spor Kavramı kaynaklardan ilgili konular
2 Ahlak Kavramı kaynaklardan ilgili konular
3 Spor ahlakı, sporcu ahlakı kaynaklardan ilgili konular
4 Yönetici ahlakı, olimpik ahlak kaynaklardan ilgili konular
5 Cinsiyetler arası spor ahlakı, spor çevre ahlakı kaynaklardan ilgili konular
6 Seyirci taraftar ahlakı, hakem ahlakı kaynaklardan ilgili konular
7 Antrenör ahlakı, spor basını ahlakı kaynaklardan ilgili konular
8 Ara Sınav
9 Oyun kuralları ve ahlaki davranış kaynaklardan ilgili konular
10 Oyun kurallarına uyma mecburiyeti kaynaklardan ilgili konular
11 Kural bilinci ve gelişim aşamaları kaynaklardan ilgili konular
12 Kural bilincinin gelişimi aşamalarında kural uygulama etkisi. kaynaklardan ilgili konular
13 Ahlaki gelişimde beden eğitimi dersinin etkisi kaynaklardan ilgili konular
14 Serbest zaman sporunun ahlaki gelişime etkisi kaynaklardan ilgili konular
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

ŞAHİN, M., KAR, M., Sporda Şiddet ve Saldırganlık , Nobel Yay., Ankara, 2002
YETİM, A., Spor Sosyoloji, Ankara, 2000

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır X
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır.
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır.
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 16 32
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,88
Dersin AKTS Kredisi 6