Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gk Seçmeli I (Sosyal Boyutlarıyla Spor) BSE 263 3 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları -
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Spor sosyolojisi ve farklı alanlarla ilişkisinin kavranması
Dersin İçeriği Spor Sosyolojisinin tanımı, içeriği, diğer bilimlerle ilişkisi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Spor sosyolojisi ve temel Kavramlarını anlar. Soru-Cevap, Anlatım, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Sporda statü kazanmayı anlar. Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
3 Sporda sosyal hareketlilik kavramını anlatır. Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Sporda sosyal olguları anlatır. Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav ,
5 Sporun devlet tanıtımındaki rolünü kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
6 Sportif olayın sosyal ve ekonomik faktörlerle ilişkisini kavrar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tarihsel yönüyle sporun incelenmesi
2 Spor sosyolojisi ve Bazı temel Kavramları
3 Sportif olaylara sosyolojik yaklaşımlar
4 Sportif olayın sosyal ve ekonomik faktörlerle ilişkisi
5 Spor ve eğitim ilişkisi; Boş zaman faaliyeti ve spor
6 Sosyal hareketlilik ve spor
7 Ara Sınav
8 Spor ve toplum ilişkisi
9 Sporun Sosyal güvenlik boyutu
10 Sporun toplumda yaygınlaştırılması
11 Sosyal Yönüyle amatör ve Profesyonellik
12 Seyir Sporların sosyal hayattaki yeri
13 Teknolojik gelişimlerin spora etkisi; Kurumsallaşma ve spor
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Zeki Aslantürk, Tayfun Amman Sosyoloji 1999
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır.
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır.
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler.
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır.
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir.
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır.
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 45
1. Kısa Sınav 22
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 23
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 16 32
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6