Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretim İlke ve Yöntemleri EBB 104 2 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı ÖĞRENCİLER; EĞİTİM PROGRAMLARININ TEMEL KAVRAMLARINI KARŞILAŞTIRIR, EĞİTİM PROGRAMLARINI VE DERS PLANLARINI NASIL GELİŞTİRECEĞİNİÖĞRENİR VE ÇEŞİTLİ ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ, SINIFTA KULLANACAKLARI METOD VE STRATEJİLERİ BİLİR.
Dersin İçeriği EĞİTİM PROGRAMINI PLANLAMA VE GELİŞTİRME, PROGRAM DEĞERLENDİRME, YENİ TÜRK EĞİTİM PROGRAMI, ÖĞRENME STRATEJİLERİ, METODLARI VE TEKNİKLERİ
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 EĞİTİM PROGRAMLARINDAKİ TEMEL KAVRAMLARI VE FİKİRLERİ BİLİR Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
2 EĞİTİM PROGRAMINI NASIL GELİŞTİRECEĞİNİ ÖĞRENİR Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav ,
3 DERS PLANINI NASIL HAZIRLAYACAĞINI ÖĞRENİR Örnek Olay, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Proje / Tasarım,
4 PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİNİ ANLAR Soru-Cevap, Anlatım, Sınav , Ödev,
5 TEMEL ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ KARŞILAŞTIRIR Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, Ödev, Sınav ,
6 TEMEL ÖĞRENME MOTOD VE TEKNİKLERİNİ ÖĞRENİR Gösteri, Örnek Olay, Ödev, Sınav ,
7 METOD VE TEKNİKLERİ KULLANABİLECEK BECERİLERİ GELİŞTİRİR Örnek Olay, Tartışma, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 ÖĞRENME VE ÖĞRETME İLKELERİ
2 EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖĞELERİ
3 EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA
4 EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA
5 PROGRAM GELİŞTİRMENİN FELSEFİ TEMELLERİ
6 ÖĞRETME - ÖĞRENME STRATEJİ VE MODELLERİ
7 ARA SINAV
8 ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETİMİN GENEL İLKELERİ
9 ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETİMİN GENEL İLKELERİ
10 ÖĞRETİM STRATEJİ,YÖNTEM VE TEKNİKLERİN ETKİLİ KULLANILMASI
11 ÖĞRETİM VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ
12 BAŞLICA ÖĞRETME –ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI
13 ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
14 ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları ESKİCUMALI AHMET VE İŞMAN AYTEKİN (2005) ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME, PEGEM A YAYINCILIK ANKARA.
DEMİREL ÖZCAN (2008)Öğretme Sanatı : Öğretim İlke ve Yöntemleri PEGEM A YAYINCILIK, ANKARA
HESAPÇIOĞLU MUHSİN (1994)Öğretim İlke ve Yöntemleri. Beta Basın Yayın Dağıtım,İstanbul.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar.
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar.
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır.
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır.
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler.
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır.
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular.
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir.
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır.
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 16 32
Ödev 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,88
Dersin AKTS Kredisi 6