Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yüzme | BSE 102 | 2 | 3 + 1 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İPEK EROĞLU KOLAYİŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste temel yüzme tekniklerinin teorik ve uygulamalı aktarımı amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Yüzmenin tarihçesi. Suya uyum, su üstünde kalabilme, serbest, sırt üstü, kurbağalama, yan makas, çıkış ve dönüş teknikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Derin suda dört yüzme tekniğinden ene az iki tanesini sergiler | Anlatım, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, |
2 | Dört yüzme tekniğine ait çıkışlardan enaz iki tanesini sergiler | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, |
3 | Dört yüzme tekniğine ait dönüşlerden enaz iki tanesini sergiler | Anlatım, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
4 | Yüzme havuzu güvenlik kurallarını listeler | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Yüzme de öğretiminde kullanılan yardımcı malzemeleri tanır ve kullanır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Ödev, Performans Görevi, |
6 | Yüzme havuzu kurallarını listeler ve uygular | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Suya alışma, suda kayma ve nefes çalışmaları | |
2 | Ayak vuruşu ve nefes çalışmaları | |
3 | Serbest yüzmede ayak vuruşu, nefes ve kol çalışmaları | |
4 | Serbest yüzmede ayak vuruşu, nefes ve kol çalışmaları | |
5 | Serbest yüzme ve koordinasyon çalışmaları | |
6 | Serbest çıkış tekniği ve dönüş çalışmaları | |
7 | Sırt üstü ayak vuruşu ve kol çekişi çalışmaları | |
8 | Sırt üstü ayak vuruşu ve kol çekişi çalışmaları | |
9 | ARASINAV | |
10 | Sırt üstü yüzme ve koordinasyon çalışmaları | |
11 | Sırt üstü yüzme ve koordinasyon çalışmaları | |
12 | Kurbağalama yüzme tekniği | |
13 | Kurbağalama yüzme tekniği drilleri | |
14 | Koordinasyon çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | A.Bozdoğan, Yüzmede fizyoloji,Mekanik ve Metod,1999 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | ||||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | ||||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | X | |||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | X | |||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |