Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ab Seçmeli III (İzcilik) BSE 437 7 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. NESİM YALVARICI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İzcilik ile ilgili kavramları bilme ve uygulama yeterliliği kazanma
Dersin İçeriği Tanımı, temel teknik, taktik ve beceriler, kuralların kazandırılması
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İzciliğin temel ilkelerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Toplumda izci liderliği, sorumluluğu ve rolünü bilir Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 Kampçılık yapabilir Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
4 İzcilikte oba ve sınıf sistemlerine hakimdir Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
5 İzciliğin doğa koşullarıyla başa çıkmadaki önemini bilir Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İzciliğin tanımı, tarihçesi
2 Dünyada ve Türkiye’de izcilik
3 İzcilik metodu
4 İzciliğin temel ilkeleri
5 İzci andı, izci basamakları ve izci türesi
6 İzci arması, selamı ve tokalaşma
7 Ara Sınav
8 İzcilikte Oba sistemi
9 İzcilikte sınıf sistemi
10 Toplumda izci liderliği, sorumluluğu ve rolü
11 Kampçılık (Ateş yakma, düğümler, balta-bıçak kullanma….)
12 Kampçılık (Ateş yakma, düğümler, balta-bıçak kullanma….)
13 Kampçılık (Ateş yakma, düğümler, balta-bıçak kullanma….)
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır X
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır.
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır.
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir.
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır.
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 5
1. Ödev 10
1. Proje / Tasarım 50
2. Kısa Sınav 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 25 25
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,16
Dersin AKTS Kredisi 4