Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ab Seçmeli III (Araştırma Projesi) | BSE 441 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN KOLAYİŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Beden Eğitimi Ve Spor ile ilgili bir konuda araştırma tekniklerine uygun bilimsel bir çalışma/ araştıma yapmalarını sağlamak |
Dersin İçeriği | Beden Eğitimi ve Sporla ilgili çeşitli konularda bilimsel araştırma projesi hazırlama, veri toplama, verileri değerlendirme, çalışmaları raporlaştırma ve sunma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel çalışma yöntemlerini bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Veri toplama tekniklerini bilir | Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
3 | Arşiv( Kaynak) tarama yöntemlerini bilir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, Sınav , |
4 | Soru cümlesi oluşturmayı, hipotez kurmayı, Anket uygulamayı bilir. | Bireysel Çalışma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
5 | Veri toplama tekniklerini bilir | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
6 | Bilimsel bir çalışma yapabilir | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, Ödev, |
7 | Değerlendirme yapabilir | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırmanın Teknikleri hakkında genel bilgiler | Kaynaklardan ilgili bölümler |
2 | Araştırma konusunun belirlenmesi | Kaynaklardan ilgili bölümler |
3 | Araştırmanın Amacı ve Araştırmanın önemi | Kaynaklardan ilgili bölümler |
4 | Araştıma için birincil, ikincil kaynaklara ulaşma ve Kaynakça yazma teknikleri | Kaynaklardan ilgili bölümler |
5 | Araştırmanın Ana ve alt problemlerini oluşturma | Kaynaklardan ilgili bölümler |
6 | Araştırmanın Hipotezlerini kurma | Kaynaklardan ilgili bölümler |
7 | Araştırmanın Sınırlılıklarını belirleme | Kaynaklardan ilgili bölümler |
8 | Genel bilgiler ve tanımlar | Kaynaklardan ilgili bölümler |
9 | yöntem Veri toplama araçları | Kaynaklardan ilgili bölümler |
10 | Araştırma grubu, denekler | Kaynaklardan ilgili bölümler |
11 | Verilerin analiz teknikleri | Kaynaklardan ilgili bölümler |
12 | Bulgular ve tartışma | Kaynaklardan ilgili bölümler |
13 | Sonuç ve öneriler | Kaynaklardan ilgili bölümler |
14 | Değerlendirme | Kaynaklardan ilgili bölümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ALTUNIŞIK R."Bilimsel Araştırma Teknikleri" Sakarya |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | ||||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |