Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Topluma Hizmet Uygulamaları BSE 405 7 1 + 2 2 8
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Sevinç NAMLI
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projeler hazırlayabilme, güncel sorunlara çözüm bulabilme
Dersin İçeriği Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal sorumluluk hakkında teorik bilgileri bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrar Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav ,
3 Toplumsal hizmet uygulamalarına gönüllü olarak katılır. Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi, Ödev,
4 Panel,konferans,kongre ve sempozyum gibi etkinliklere izleyici, konuşmacı yada organizatör olarak katılır. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Ödev, Performans Görevi,
5 Sosyal yardım amaçlı organizasyonlarda sorumluluk üstlenebilir. Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
6 Toplumun güncel sorunlarını bilir,çözüm üretmek için projeler hazırlayabilir Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Topluma hizmet uygulamalarının önemi ve içeriği
2 İlimizde hizmet veren sosyal yardım kuruluşları ve dernekleri Tespit ve ziyaret etmek
3 Egzersiz ve sağlıklı yaşam hakkında bireyleri bilinçlendirmek
4 Egzersizin sosyal ve psikolojik etkileri
5 Egzersiz Uygulama örnekleri
6 Bilimsel bir etkinliğe katılma
7 Ara sınav
8 Çeşitli dernek , Sivil Toplum Örgütleri ve sosyal yardım kuruluşlarıyla birlikte çalışma
9 Çeşitli dernek , Sivil Toplum Örgütleri ve sosyal yardım kuruluşlarıyla birlikte çalışma
10 Çeşitli dernek , Sivil Toplum Örgütleri ve sosyal yardım kuruluşlarıyla birlikte çalışma
11 Çeşitli dernek , Sivil Toplum Örgütleri ve sosyal yardım kuruluşlarıyla birlikte çalışma
12 Çalışmaların değerlendirilmesi
13 Çalışmaların değerlendirilmesi
14 FİNAL
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır X
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. X
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir.
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. X
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. X
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 2 10 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 193
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,72
Dersin AKTS Kredisi 8