Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bireylerle Sosyal Hizmet | SHB 303 | 5 | 4 + 0 | 4 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İHSAN KUTLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÖZDEN GÜNEŞ, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bireylerle Sosyal Hizmet dersi öğrencinin birey, aile ve gruplarla çalışmada doğrudan uygulama becerisi kazanmasını amaçlamaktadır. Mikro ve mezzo düzeylerdede mesleki bilginin uygulamaya aktarılmasına katkı sağlanması hedeflenmektedir. Ayrıca sosyal hizmet teori ve yöntemlerinin, analiz edilerek gözönünde bulundurulması suretiyle mikro ve mezzo düzeyde müracaatçıların sosyal adalet, insan onuru, bireysel güçlendirme ve kapasite geliştirme süreçlerine katkı verilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Sorun çözme süreci olarak sosyal hizmet, sosyal hizmet müdahale süreci, sosyal hizmet uygulama sürecinin aşamaları, mikro (birey), mezzo (grup) düzeylerinde bilgi toplama, sorunun belirlenmesi, planlama, müdahale eylemi (doğrudan ve dolaylı uygulama eylemleri), sonlandırma ve değerlendirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal hizmette değerler ve becerileri tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | Sosyal hizmet uygulamalarını ve müdahale tekniklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Performans Görevi, |
3 | Genelci sosyal hizmet uygulamasını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Performans Görevi, |
4 | Mikro ve mezzo müdahale sistemlerinin anlamlarını sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Performans Görevi, |
5 | Mikro düzeyde birey ve ailelerle sosyal hizmet uygulamasını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Performans Görevi, |
6 | Müracaatçı ile ilişkileri tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Performans Görevi, |
7 | Mezzo düzeyde küçük gruplarla sosyal hizmeti uygular | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Performans Görevi, |
8 | Küçük gruplar ve grup dinamiğini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Performans Görevi, |
9 | Sosyal hizmette mülakat yöntem ve tekniklerini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Performans Görevi, |
10 | Genelci sosyal hizmet uygulamasında kayıt tutar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal hizmet mesleğinin temel unsurları | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
2 | Sosyal hizmetin bilgi temeli | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
3 | Sosyal hizmetin beceri temeli | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
4 | Sosyal hizmetin değer temeli | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
5 | Sosyal hizmette bireyle çalışma yöntem ve teknikleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
6 | Sosyal hizmette mülakat yöntem ve teknikleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
7 | Planlı değişme süreci | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
8 | Sosyal hizmette danışmanlık yöntem ve teknikleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
9 | VİZE SINAVI | |
10 | Gereksinim ve problem türleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
11 | Sosyal hizmette proje hazırlama | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
12 | Sosyal hizmet uygulamalarında planlama ve organizasyon | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
13 | Sosyal hizmet uygulamalarında toplum kaynaklarını harekete geçirme | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
14 | Sosyal hizmette alan uygulaması | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Danış, M. Z. Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Hizmet Müdahalesi I Ders Notları. |
Ders Kaynakları | - Kirst-Ashman, K.K. ve Grafton H. Hull, Understanding Generalist Practice, Chicago: Nelson-Hall Publishers, 1999. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
12 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 30 |
4. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Sözlü Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 169 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |