Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görüşme ve Rapor Yazma Teknikleri | SHB 222 | 4 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | MEHMET AYKUL |
Dersi Verenler | ADEM DAĞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin mesleki ve akademik rapor yazma, yayın hazırlama ve topluluk önünde sunum yapma bilgi ve becerilerini kazanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Etkili sunum teknikleri, bir sunumun nasıl hazırlanacağı, rapor yazım kural ve teknikleri, etkili iletişim becerilerini kullanma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrencinin sosyal hizmet alanında etkili rapor yazma ve sunum yapma becerisi edinmesi beklenmektedir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etkili sunuşun tanımı, kapsam ve amaçları | Önerilen kaynakları takip etme |
2 | Etkili rapor yazmanın tanımı, kapsam ve amaçları | Önerilen kaynakları takip etme |
3 | Sosyal inceleme ve değerlendirme raporunun yazımı | Önerilen kaynakları takip etme |
4 | Mesleki ve akademik rapor ve yayın hazırlamanın yöntem ve teknikleri | Önerilen kaynakları takip etme |
5 | Elektronik sunu programı ve araçları. | Önerilen kaynakları takip etme |
6 | Örnek sunumların hazırlanması | Önerilen kaynakları takip etme |
7 | Örnek sunumların hazırlanması | Önerilen kaynakları takip etme |
8 | Rapor Yazım Teknik ve Kuralları ile bir sunumun yazılı hale getirilmesi | Önerilen kaynakları takip etme |
9 | Vize | Önerilen kaynakları takip etme |
10 | Etkili iletişim becerileri | Önerilen kaynakları takip etme |
11 | Başarılı sunum teknikleri ve etkili kullanımı. | Önerilen kaynakları takip etme |
12 | Beyin fırtınası, rol - playing, drama ve canlandırma gibi eğitim ve öğretim tekniklerini kullanma | Önerilen kaynakları takip etme |
13 | Öğrenci gruplarının sunumu | Önerilen kaynakları takip etme |
14 | Öğrenci gruplarının sunumu | Önerilen kaynakları takip etme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. BINGAMAN, E. Christine. (Çev.E.Tuşkan) .Etkili Sunuş. Rota Yayıncılık, 1993. 2. SÖKMEN, Alev. ve Oya GÜNDÜZ. Uygulamalı Örneklerle Bilgisayar Kullanımı. Detay Yayıncılık.2006. 3. DEMİREL, Özcan. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Öğretme Sanatı. PEGEM Yayıncılık. 2006. 4. BRADBURY, Andrew. (Çev. H. Elçi). Değişen Dinamikleri Yakalamak İçin Başarılı Sunum Teknikleri. Kaizen Yayıncılık. 2006. 5. ÖZVARIŞ, Şevkat, B. Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayını, 2001. 6. DAY, Robert A. (1996). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır? TÜBİTAK yayınları. BALTAŞ, Zuhal. (2004). İz Bırakan Sunuş. Remzi Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
12 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 2 | 15 | 30 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |