Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Edebiyat ve Medya II ADE 230 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ALPER KELEŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Genişletilmiş bir medya okuryazarlığını kazandırmaya yönelik  iki ayrı dersin ikincisi olan bu derste medya tarihi tanıtılmaktadır. Film analizi, medya okur-yazarlığının bir öğesidir. Derste bu alanlara ilişkin temel bilgilerin verilmesinin ardından yetilerin edinilmesi için örnek filmler üzerinde incelemeler yapılmaktadır.

Dersin İçeriği

Mağara duvar resimlerinden internete kadar tüm medyaları kapsayan medya tarihinin yanı sıra medya okur-yazarlığının önemli bir öğesi olan film analizinin nasıl yapılacağı ele alınacaktır. Ardından öğrenciler örnek filmlerin analizlerini yaparak sonuçları sunacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler medya okuryazarlığı konusunu ve ayrıntılarını anlayabilirler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Medya bilimi ve kavramı ile ilgili olarak gerekli donanıma sahip olup, edebiyat metni ile film medyası arasındaki yapısal farklılıkları ayırt edebilirler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
3 Edebiyat kavramlarını farklı bir medya üzerinde tespit edip edebiyat kuramları hakkında daha somut bilgiler verebilirler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav,
4 Film medyasının ve diğer medyaların edebiyat ile bağlantısını çözümleyebilirler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Medya kavramına giriş
2 Medya kavramının bilimsel tanımlarına örnekler
3 Medya kavramının bilimsel tanımlarına örnekler
4 Yazının oluşumu ve gelişimi
5 Yazının oluşumu ve gelişimi
6 Gazete medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi
7 Gazete medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi
8 Telgraf ve telefon medyalarının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi
9 Telgraf ve telefon medyalarının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi
10 Radyo ve televizyon medyalarının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi
11 Radyo ve televizyon medyalarının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi
12 Film medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi
13 Film medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi
14 Film medyasının ortaya çıkışı, gelişimi ve işleyiş biçimi
Kaynaklar
Ders Notu

Ders ile ilgili makaleler

Ders Kaynakları

Metzler Lexikon Medientheorie - Medienwissenschaft. Stuttgart: Metzler, 2002. Werner Faulstich: Grundwissen Medien. Münih: Fink, 1994. Andreas Böhn/Andreas Seidler: Mediengeschichte. Eine Einführung. Tübingen: Gunter Narr, 2008. KAYAOĞLU, Ersel (2009), Edebiyat Biliminde Yeni Bir Yaklaşım: Medyalararsılık, Selenge Yayınları, İstanbul. KAYAOĞLU, Ersel (2016), Edebiyat ve Film, Edebiyat Bilimi Yaklaşımıyla Film Çözümlemesine Giriş, Hiperlink Yayınları, İstanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. X
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. X
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. X
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. X
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. X
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. X
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. X
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5