Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sunum ve Tartışma | ADE 422 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayla Akın |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Almanca konusmalarini gelistirmek |
Dersin İçeriği | Etkili, dogru ve akici konusabilmek, herhangi bir konu hakkinda tartışabilme ve sunum yeteneğini geliştirmek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Önceki dönem ödevleri nasil sunar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Eserlerin farkli kitap tanitim yazilarini arastırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Tanitim yazilarini tartisır ve sunar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Bilimsel açıdan topluluk önünde kendisini ifade etme yetisi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Konulara farklı açıdan bakar ve eleştirel olarak ele alır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Bilimsel topluluğa sunuabilecek kapsamlı metin hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etkileyen bir konusmaci misiniz? | |
2 | Güzel konuşma kuramları | |
3 | Sınıflama | |
4 | Dialektik | |
5 | Sunum süresi | |
6 | Cümle yapısı | |
7 | Konuşma temposu | |
8 | Konuşma temposu | |
9 | ARASINAV | |
10 | Sınav ile ilgili genel degerlendirme | |
11 | Metin çözümlemesi | |
12 | Metin çözümlemesi | |
13 | Metin çözümlemesi | |
14 | Sonuç ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] V.Birkenbihl (2002) :Rhetorik ,Redetraining für jeden Anlass, (besser reden, verhandeln, diskutieren), Hugendubel Yayinlari Münich [2]V.Birkenbihl,(2007): Kommunikationstraning , mvg Yayinlari, Heidelberg |
Ders Kaynakları | [[3]V.Birkenbihl (2007): Fragetechnik schnell trainiert: Das Trainigsprogramm für ihre erfolgreiche Gesprächsführung mvg Yayinlari Heidelberg |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 15 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |