Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
20. Yy Alman Edebiyatı Metinleri | ADE 401 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DUDU UYSAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Alper KELEŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere 20. yüzyıl Alman Edebiyatı ile ilgili teorileri ve kısa öykü türünü kavratmak ve döneme özgü metinleri tanıtmak |
Dersin İçeriği | 20. yüzyıl Alman edebiyatı temel kavramları üzerinde durulur ve belli başlı Alman Edebiyatçıların temel görüşleri ve eserlerinin tanıtılması metne yönelik ve metin dışı çalışmalarla tamamlanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | II. Dünya Savaşı sonrası Alman edebiyatını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Alman edebiyatında kısa öyküyü tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Alman edebiyatında kısa öykünün özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Kısa öykü çözümleme yöntemlerini betimler. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
5 | Alman edebiyatına özgü kısa öyküleri çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
6 | Edebiyat eserleri hakkındaki değerlendirmeleri ve eleştirileri tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 20 yy. Alman Kültür Tarihi I | |
2 | 20 yy. Alman Kültür Tarihi II | |
3 | Alfred Andersch, Der Vater eines Mörders (Diskussion) | |
4 | Alfred Andersch, Der Vater eines Mörders (Diskussion) | |
5 | Alfred Andersch, Der Vater eines Mörders (Diskussion) | |
6 | Alfred Andersch, Der Vater eines Mörders (Diskussion) | |
7 | Arthur Schnitzler, Die Fremde (Diskussion) | |
8 | Arthur Schnitzler, Die Fremde (Diskussion) | |
9 | Wolfgang Borchert, Draussen vor der Tür (Diskussion) | |
10 | Wolfgang Borchert, Draussen vor der Tür (Diskussion) | |
11 | Wolfgang Borchert, Draussen vor der Tür (Diskussion) | |
12 | Postmoderne Textbeispiele | |
13 | Zusammenfassung des Semesters | |
14 | Abschlussdiskussion |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Textauswahl (Alfred Andersch, Der Vater eines Mörders); Textauswahl (Arthur Schnitzler, Die Fremde); Textauswahl (Wolfgang Borchert, Draussen vor der Tür) |
Ders Kaynakları | [2] Marquaß, Reinhard (2006): Prosatexte analysieren, Duden V., Mannheim. [3] Durzak, Manfred (Hrsg.)(1989): Erzählte Zeit, Reclam V., Stuttgart. [4] Aytaç, Gürsel (1995): Romancı Yönüyle Heinrich Böll, Gündoğan Y., Ankara.. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |