Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
20. Yy Alman Edebiyatı Metinleri ADE 401 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi DUDU UYSAL
Dersi Verenler Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Alper KELEŞ
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilere 20. yüzyıl Alman Edebiyatı ile ilgili teorileri ve kısa öykü türünü kavratmak ve döneme özgü metinleri tanıtmak
Dersin İçeriği 20. yüzyıl Alman edebiyatı temel kavramları üzerinde durulur ve belli başlı Alman Edebiyatçıların temel görüşleri ve eserlerinin tanıtılması metne yönelik ve metin dışı çalışmalarla tamamlanır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 II. Dünya Savaşı sonrası Alman edebiyatını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
2 Alman edebiyatında kısa öyküyü tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
3 Alman edebiyatında kısa öykünün özelliklerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Kısa öykü çözümleme yöntemlerini betimler. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
5 Alman edebiyatına özgü kısa öyküleri çözümler. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
6 Edebiyat eserleri hakkındaki değerlendirmeleri ve eleştirileri tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 20 yy. Alman Kültür Tarihi I
2 20 yy. Alman Kültür Tarihi II
3 Alfred Andersch, Der Vater eines Mörders (Diskussion)
4 Alfred Andersch, Der Vater eines Mörders (Diskussion)
5 Alfred Andersch, Der Vater eines Mörders (Diskussion)
6 Alfred Andersch, Der Vater eines Mörders (Diskussion)
7 Arthur Schnitzler, Die Fremde (Diskussion)
8 Arthur Schnitzler, Die Fremde (Diskussion)
9 Wolfgang Borchert, Draussen vor der Tür (Diskussion)
10 Wolfgang Borchert, Draussen vor der Tür (Diskussion)
11 Wolfgang Borchert, Draussen vor der Tür (Diskussion)
12 Postmoderne Textbeispiele
13 Zusammenfassung des Semesters
14 Abschlussdiskussion
Kaynaklar
Ders Notu Textauswahl (Alfred Andersch, Der Vater eines Mörders); Textauswahl (Arthur Schnitzler, Die Fremde); Textauswahl (Wolfgang Borchert, Draussen vor der Tür)
Ders Kaynakları [2] Marquaß, Reinhard (2006): Prosatexte analysieren, Duden V., Mannheim.
[3] Durzak, Manfred (Hrsg.)(1989): Erzählte Zeit, Reclam V., Stuttgart.
[4] Aytaç, Gürsel (1995): Romancı Yönüyle Heinrich Böll, Gündoğan Y., Ankara..
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. X
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. X
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. X
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. X
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. X
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. X
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. X
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 5