Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seçimli Yabancı Dil (İngilizce III) ADE 313 5 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ZEHRA ÖZARFAT
Dersi Verenler Öğr.Gör. ZEHRA ÖZARFAT,
Dersin Yardımcıları Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Yabancı dilde okuma, yazama ve konuşma becerisini geliştirmek, İngilizce´den Türkçe´ye çeviri yapabilmek
Dersin İçeriği Yabancı dilde okuma, yazma, konuşma becerisini geliştirmek için çeşitli alıştırmalar yapmak. İngilizce´den Türkçe´ye cümle çevirileri yapmak
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Seçilen konu üzerinde düşüncelerini yabancı dilde ifade etme becerisinin kazanılması Anlatım, Soru-Cevap, Performans Görevi,
2 Sorulara düşünmeden,seri bir şekilde cevap verebilmek Tartışma, Beyin Fırtınası, Performans Görevi,
3 Verimli bir sunu için,öğrencilere rahat bir ortam yaratarak akıcı bir şekilde konuşmalarını sağlamak Beyin Fırtınası, Performans Görevi,
4 Yabancı dili,ana dilden gelen eski alışkanlıklardan sıyrılarak ve yeni alışkanlıklar oluşturarak duraklamadan seri ve akıcı bir şekilde kullanmak Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
5 Yabancı dilde düzgün gramer yapısı ve terminoloji kullanarak herhangi bir konuda bir paragraf yazabilmek Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Performans Görevi,
6 Öğrencilerin yabancı dili akıcı bir şekilde konuşamayacaklarına dair sahip oldukları düşünceden kurtararak ,yabancı dili kullanmada güven kazanmalarını sağlamak Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Sınav , Performans Görevi,
7 Yabancı dilde kişisel mektup ve iş mektubu yazabilmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
8 Verilen bir metnin özetini çıkarabilmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Paragraph Writing Organizing ideas into groups / Choosing a topic / Identifying irrelevant information
2 Writing a topic sentence / supporting sentences Reading : Colour me Pink
3 Organizing ideas by time / space / rank order Reading : And the Lucky Number is
4 Expressing an opinion Reading : An American Holiday Hawaiian Style
5 Describing Processes and Writing Instructions Reading : Hop to it
6 Writing Personal and Business Letters Reading : Bumps and Personalities
7 Writing Summaries Reading : Many Faces od Medicine
8 Ara Sınav
9 Vocabulary in Context + Translation from English to Turkish at sentence base Reading : The Shakers
10 Vocabulary in Context + Translation from English to Turkish at sentence base Reading : A Long Journey for Gordon Parks
11 Vocabulary in Context + Translation from English to Turkish at sentence base Reading : A Variety of American Foods
12 Vocabulary in Context + Translation from English to Turkish at sentence base Reading : Tea Anyone?
13 Vocabulary in Context + Translation from English to Turkish at sentence base Reading : Our Changing Lnaguage
14 Vocabulary in Context + Translation from English to Turkish at sentence base Reading : English Around the World
Kaynaklar
Ders Notu Ready to Write II
Weaving It Together III
Vocabulary In Context
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur.
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir.
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır.
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. X
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. X
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir.
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir.
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,84
Dersin AKTS Kredisi 5