Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seçimli Yabancı Dil (İngilizce III) | ADE 313 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEHRA ÖZARFAT |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ZEHRA ÖZARFAT, |
Dersin Yardımcıları | Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yabancı dilde okuma, yazama ve konuşma becerisini geliştirmek, İngilizce´den Türkçe´ye çeviri yapabilmek |
Dersin İçeriği | Yabancı dilde okuma, yazma, konuşma becerisini geliştirmek için çeşitli alıştırmalar yapmak. İngilizce´den Türkçe´ye cümle çevirileri yapmak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seçilen konu üzerinde düşüncelerini yabancı dilde ifade etme becerisinin kazanılması | Anlatım, Soru-Cevap, | Performans Görevi, |
2 | Sorulara düşünmeden,seri bir şekilde cevap verebilmek | Tartışma, Beyin Fırtınası, | Performans Görevi, |
3 | Verimli bir sunu için,öğrencilere rahat bir ortam yaratarak akıcı bir şekilde konuşmalarını sağlamak | Beyin Fırtınası, | Performans Görevi, |
4 | Yabancı dili,ana dilden gelen eski alışkanlıklardan sıyrılarak ve yeni alışkanlıklar oluşturarak duraklamadan seri ve akıcı bir şekilde kullanmak | Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
5 | Yabancı dilde düzgün gramer yapısı ve terminoloji kullanarak herhangi bir konuda bir paragraf yazabilmek | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Performans Görevi, |
6 | Öğrencilerin yabancı dili akıcı bir şekilde konuşamayacaklarına dair sahip oldukları düşünceden kurtararak ,yabancı dili kullanmada güven kazanmalarını sağlamak | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Performans Görevi, |
7 | Yabancı dilde kişisel mektup ve iş mektubu yazabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
8 | Verilen bir metnin özetini çıkarabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Paragraph Writing Organizing ideas into groups / Choosing a topic / Identifying irrelevant information | |
2 | Writing a topic sentence / supporting sentences Reading : Colour me Pink | |
3 | Organizing ideas by time / space / rank order Reading : And the Lucky Number is | |
4 | Expressing an opinion Reading : An American Holiday Hawaiian Style | |
5 | Describing Processes and Writing Instructions Reading : Hop to it | |
6 | Writing Personal and Business Letters Reading : Bumps and Personalities | |
7 | Writing Summaries Reading : Many Faces od Medicine | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Vocabulary in Context + Translation from English to Turkish at sentence base Reading : The Shakers | |
10 | Vocabulary in Context + Translation from English to Turkish at sentence base Reading : A Long Journey for Gordon Parks | |
11 | Vocabulary in Context + Translation from English to Turkish at sentence base Reading : A Variety of American Foods | |
12 | Vocabulary in Context + Translation from English to Turkish at sentence base Reading : Tea Anyone? | |
13 | Vocabulary in Context + Translation from English to Turkish at sentence base Reading : Our Changing Lnaguage | |
14 | Vocabulary in Context + Translation from English to Turkish at sentence base Reading : English Around the World |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ready to Write II Weaving It Together III Vocabulary In Context |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | ||||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | ||||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | ||||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |