Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yazılı Anlatım II ADE 291 2 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ALPER KELEŞ
Dersi Verenler Doç.Dr. ALPER KELEŞ,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Alper KELEŞ
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin Almanca yazılı anlatım becercilerini geliştirmek
Dersin İçeriği Yazılı Anlatım türlerini ögrenmek ve yazma becerilerini anlam ve sentaks düzleminde gelistirmek.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yazılı anlatım kavramını dar ve geniş manada tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
2 Yazılı anlatım ile ilgili farklı teorik yaklaşımları ve yöneltilen eleştirileri tartışır. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
3 Yazılı anlatımın içerdiği konuları, sürecini ve kapsamını tartışır. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
4 Yazılı anlatımı ve türlerini tanımlar. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
5 Yazılı anlatımda ortaya çıkan yeni gelişmeleri, nedenleri ve sonuçları ile değerlendirir. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
6 Yazılı anlatımda dilin fonksiyonlarını, modellerini ve işlevlerini açıklar. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kitap tanitim yazisi nedir? [1] Sayfa 8-16
2 Giris ve gelisme nasil yazilir? [1] Sayfa16-25
3 Sonuc bölümü nasil yazilmali? [1] Sayfa 26-30
4 1.Kitap analizi [1] Sayfa 30-33
5 Farkli kitap analizleri ile karşılaştırma [1] Sayfa 35-45
6 2.Kitap analizi [1] Sayfa 45-50
7 1.ve 2. Kitap analizlerinin karşılaştırılması [1] Sayfa 50-55
8 1.ve 2. Kitap analizlerinin karşılaştırılması [1] Sayfa 55-60
9 ARASINAV
10 Sınav sorularının değerlendirilmesi ve farklı analizler [1] Sayfa 60-65
11 Kısa surede etkin ve doğru yazma [1] Sayfa 65-70
12 Kısa surede etkin ve doğru yazma [1] Sayfa 65-70
13 Kısa surede etkin ve doğru yazma [1] Sayfa 65-70
14 Genel değerlendirme ve sonuç [1] Sayfa 70-80
Kaynaklar
Ders Notu [1] D.Lübke (2002) : Duden , Aufsatz, Erzählen Bibliographisches Institut F.A. Brockhaus AG Yayinlari Mannheim
Ders Kaynakları [2]I.Blatt, W.Hartmann (2004): Schreibprozesse im medialen Wandel, Ein Studienbuch.Schneider Yayinlari Hohengehren
[3]M.B.Mrotzek,I.Böttcher (2006), Schreibkompetenz:entwickeln und beurteilen. Cornelsen Yayinlari Berlin
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. X
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. X
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. X
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. X
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. X
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. X
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. X
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
2. Ödev 80
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,84
Dersin AKTS Kredisi 5