Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sözlü İletişim I ADE 109 1 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi FATİH ŞİMŞEK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi FATİH ŞİMŞEK,
Dersin Yardımcıları Öğ. Gör. Alper KELEŞ
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilere Alman diline yönelik sözlü iletişim becerileri kazandırmak
Dersin İçeriği Gerek güncel konular gerekse de farklı düzeydeki konular öğrencilerle tartışılır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kendini Almanca sözlü olarak ifade eder. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Almanca sözlü ifade edebilme yetisini kazanır. Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
3 Almanca günlük konuşma dilini kullanır. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
4 Farklı konularda Almanca görüş ifade eder. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav,
5 Farklı konuları Almanca tartışabilir. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
6 Güncel konular hakkında farkındalık kazanır. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Farklı şehre uyum
2 Üniversite eğitiminin getirdikleri
3 İkidillilik
4 Alman ve Türk eğitim sisteminin karşılaştırması
5 Önyargı
6 Kuşak çatışması
7 Kadın+erkek eşitliği
8 Akraba evliliği
9 ARASINAV
10 Gelenek ve görenekler
11 Hava kirliliği
12 Sağlıklı yaşam
13 Trafik
14 Küreselleşme
Kaynaklar
Ders Notu [1] Turan, Kemal (2000): Türk-Alman Eğitim İlişkilerinin Tarihi Gelişimi, Ayışığı Y., İstanbul.
Ders Kaynakları [2] Tatsachen über Deutschland
[3] Çeşitli güncel malzemeler (gazete, dergi vb.)
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. X
2 Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir.
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. X
4 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. X
5 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. X
6 Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
7 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. X
8 Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
9 Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. X
10 Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 127
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,08
Dersin AKTS Kredisi 5