Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yakınçağda Avrupa´Da Toplumsal Hareketler | TAR 367 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NECMETTİN ALKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yakınçağ’da ortaya çıkan Avrupa toplumsal hareketlerin siyasal, kültürel ve tarihi açıdan değerlendirilmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Yakınçağ Avrupa toplumsal hareketlerinin tarihsel geçmişinin ortaya koyulması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplumsal Hareketler ile İlgili Kavramları Tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Toplumsal Hareketlerin Gelişimini Kavrar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav , |
3 | Toplumsal hareketler ile Dünya tarihi arasındaki ilişkiyi Öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Avrupa Toplumsal Hareketleri Hareketleri ile ilgili Literatürü Tanır | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
5 | Dünyadaki Devrim Hareketlerinin Karşılaştırmalı Analizini Yapabilir | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplumsal hareketleri ile ilgili Kavramların Tanımlanması | |
2 | Yakınçağ Öncesinde Devrimler Ortaya Çıkartan Koşullar | |
3 | Fransız İhtilali ve Sonuçları | |
4 | Fransız İhtilali’ne Karşı Ortaya Çıkan Tepkiler ve Viyana Kongresi | |
5 | Fransız İhtilali’nin Yarattığı Kültürel ve Hukuki Değişim | |
6 | Sanayi İnkılâbı ve Etkileri | |
7 | Doğu ve Orta Avrupa’da 1848 Devrim Hareketleri | |
8 | Osmanlı Devleti ve Ortadoğu’da Anayasal Hareketler | |
9 | ARASINAV | |
10 | İran, Rusya ve Osmanlı’da İhtilal | |
11 | 1917 Bolşevik Devrimi | |
12 | Türk İnkılâbı’nın Devrim Tarihi Açısından Analizi | |
13 | Soğuk Savaş ve Toplumsal Hareketler | |
14 | Modern Dünyada İhtilal Hareketleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Charles Tilly, Avrupa´da Devrimler 1492-1992, İstanbul 1995. 2- David N. Livingstone, Charles W. J. Withres, Coğrafya ve Devrim, 3- Norman Davies, Avrupa Tarihi, İstanbul 2011. 4- Mahmut Goloğlu, Devrimler ve Tepkiler / Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1924 – 1930, İstanbul 2011. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. | X | |||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | X | |||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. | X | |||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | X | |||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | X | |||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | X | |||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | X | |||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |