Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yakınçağda Avrupa´Da Toplumsal Hareketler TAR 367 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NECMETTİN ALKAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Yakınçağ’da ortaya çıkan Avrupa toplumsal hareketlerin siyasal, kültürel ve tarihi açıdan değerlendirilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği Yakınçağ Avrupa toplumsal hareketlerinin tarihsel geçmişinin ortaya koyulması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Toplumsal Hareketler ile İlgili Kavramları Tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Toplumsal Hareketlerin Gelişimini Kavrar Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Sınav ,
3 Toplumsal hareketler ile Dünya tarihi arasındaki ilişkiyi Öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Avrupa Toplumsal Hareketleri Hareketleri ile ilgili Literatürü Tanır Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
5 Dünyadaki Devrim Hareketlerinin Karşılaştırmalı Analizini Yapabilir Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Toplumsal hareketleri ile ilgili Kavramların Tanımlanması
2 Yakınçağ Öncesinde Devrimler Ortaya Çıkartan Koşullar
3 Fransız İhtilali ve Sonuçları
4 Fransız İhtilali’ne Karşı Ortaya Çıkan Tepkiler ve Viyana Kongresi
5 Fransız İhtilali’nin Yarattığı Kültürel ve Hukuki Değişim
6 Sanayi İnkılâbı ve Etkileri
7 Doğu ve Orta Avrupa’da 1848 Devrim Hareketleri
8 Osmanlı Devleti ve Ortadoğu’da Anayasal Hareketler
9 ARASINAV
10 İran, Rusya ve Osmanlı’da İhtilal
11 1917 Bolşevik Devrimi
12 Türk İnkılâbı’nın Devrim Tarihi Açısından Analizi
13 Soğuk Savaş ve Toplumsal Hareketler
14 Modern Dünyada İhtilal Hareketleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1- Charles Tilly, Avrupa´da Devrimler 1492-1992, İstanbul 1995.
2- David N. Livingstone, Charles W. J. Withres, Coğrafya ve Devrim,
3- Norman Davies, Avrupa Tarihi, İstanbul 2011.
4- Mahmut Goloğlu, Devrimler ve Tepkiler / Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1924 – 1930, İstanbul 2011.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. X
2 Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. X
4 Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. X
5 Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. X
6 Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. X
7 Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. X
8 Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
9 Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
10 Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. X
11 Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 5 5
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5