Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yakınçağda Osmanlı Düşüncesi | TAR 384 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NECMETTİN ALKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yakınçağda Osmanlı Devletinin devlet adamı ve aydınının kazandığı yeni bakış açıları. |
Dersin İçeriği | Düşünce, Zihniyet dönüşümü |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı Devlet adamı ve aydınının yeni kavrma ve olayları algılama sını açıklar | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | Avrupa ile temasa geçilmesinin yankılarını anlatır | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav , |
3 | Osmanlı siyasal ve sosyal yaşamında doğan yeni anlayışları anlatır | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav , |
4 | Yeni Osmanlılar hareketi ile birlikte doğan yeni düşünce şekillerini açıklar | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav , |
5 | Medeniyet kavramı etrafında Osmanlı düşüncesini açıklar | Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Ödev, Performans Görevi, |
6 | Yeni kavram ve düşünce şekillerinin yayılma araçlarını anlatır | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Osmanlı devlet adamı ve aydınının klasik dönem düşünce yapısı | |
2 | Avrupa’nın bir etki unsuru olarak Osmanlı Devleti tarafından varlığının kabul edilmesi | |
3 | Daimi ikamet elçiliklerinin kurulması | |
4 | Avrupa’ya gönderilen elçilerin Avrupa hakkındaki ilk kanaatleri | |
5 | Avrupa’ya öğrenci gönderilmesi | |
6 | Avrupa’da yaşanan siyasal hareketliliğin Osmanlı aydın ve devlet adamının düşünce yapısına etkileri | |
7 | II. Mahmut döneminde reform hareketleri ve Osmanlı düşünce yapısında yaşanan çelişkiler | |
8 | Tanzimat dönemi ve Osmanlı siyasal ve sosyal düşünce yapısına etkisi | |
9 | ARASINAV | |
10 | Islahat dönemi ve Yeni Osmanlılar hareketinin doğması. | |
11 | Yeni Osmanlıların düşünce yapısı ve siyasal talepleri | |
12 | Osmanlı’da yerli ve yabancı basının siyasal ve sosyal düşünce hayatına etkileri | |
13 | Meşrutiyet dönemi Osmanlı siyasal ve sosyal düşünce yapısı. | |
14 | Sonuç ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Kissinger, Henry, Diplomasi, Türkiye İşbankası Yayınları 2- İskit, Temel, Diplomasi Tarihi, Teorisi, Kurumları ve Uygulaması, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. 3- Kınlı, Onur, Osmanlı’da Modernleşme ve Diplomasi, İmge Yayınları. 4- Ebuzziya Tevfik, Yeni Osmanlılar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. | X | |||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | X | |||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. | X | |||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | X | |||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | X | |||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | X | |||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | X | |||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |