Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeniçağ Seyahatname Okumaları | TAR 423 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHMUT HÜDAİ ŞENTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tarih araştırmalarında sehayatnamelerin kullanımının sağlanması |
Dersin İçeriği | Yeniçağ tarihinin önemli bir kaynağı olan seyahatnamelerin okunması, tahlili ve tarih araştırmalarında kullanımı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarih araştırmalarında seyahatname kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Seyahatnameleri değerlendirebilir | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, |
3 | Sosyal tarih açısından seyahatnamelerin önemini kavrar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav , |
4 | Seyahatnamelerin nesnelliğini sorgular. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | IBN-İ BATUTA, SEYAHATNAME (ANADOLU KISMI). | |
2 | IBN-İ BATUTA, SEYAHATNAME (ANADOLU KISMI). | |
3 | RUY GONZALES DE CLAVIJO, ANADOLU ORTA ASYA VE TİMUR, 1403-1406. | |
4 | MACARİSTANLI GYÖRGY, TÜRKLER,1438. | |
5 | GIOVAN MARIA ANGIOLELLO, FATİH SULTAN MEHMET. 1468-1484. | |
6 | HANS DERNSCHWAM, İSTANBUL VE ANADOLU’YA SEYAHAT GÜNLÜĞÜ, 1553-1555 | |
7 | SALOMON SCHWEIGGER, SULTANLAR KENTİNE YOLCULUK, 1578-1581. | |
8 | BRETTENLİ MİCHAEL HERBER, OSMANLIDA BİR KÖLE, 1585-1588. | |
9 | ARASINAV | |
10 | ROBERT WİTHERS, BÜYÜK EFENDİ’NİN SARAYI, 1603. | |
11 | ALBERTUS BOBOVIUS (SANTURİ ALİ UFKİ BEY), TOPKAPI SARAYI’NDA YAŞAM, 1628-1660 | |
12 | EDMUND D. CHISHULL, TÜRKİYE GEZİSİ VE İNGİLTERE’YE DÖNÜŞ, 1698. | |
13 | LADY W. MONTAGU, DOĞU MEKTUPLARI (1716-1718) | |
14 | JOSAPHAT BARBARO. ANADOLU’YA VE İRAN’A SEYAHAT |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda künyeleri verilen kitaplar. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. | X | |||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | X | |||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. | X | |||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | X | |||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | X | |||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | X | |||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | X | |||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |