Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Farsça Dilbilgisi TAR 265 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AHMET YEŞİL
Dersi Verenler Doç.Dr. AHMET YEŞİL,
Dersin Yardımcıları

YOK

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencilere Farsça Gramer Kurallarını Öğreterek, Farsça Metinleri Okuma Becerisini Kazandırma

Dersin İçeriği

Farsça Gramer ve Kelime Bilgisi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Farsça dilinin alfabesini tanır Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Sınav ,
2 Farsça temel gramerinin bilgisini edinir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
3 Farsça temel cümleleri kurarak konuşabilir Anlatım, Soru-Cevap, Performans Görevi,
4 Farsça kelime hazinesini geliştirir Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Performans Görevi,
5 Farsça yazabilir Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev,
6 Farsça okuyabilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Fars Alfabesi
2 Fars Alfabesi
3 Farsça’da Sesler
4 Farsça’da Kelimeler
5 Farsça’da Cümleler
6 Farsça’da Cümlenin Öğeleri
7 Farsça Gramer
8 Farsça Gramer
9 ARASINAV
10 Farsça Okuma
11 Farsça Okuma
12 Farsça Okuma
13 Farsça Okuma
14 Farsça Okuma
Kaynaklar
Ders Notu

M. Nazif Şahinoğlu, Farsça Grameri, Sarf ve Nahiv, Mehmet Kanar, Türkçe-Farsça Sözlük, Gramer Kitapları

Ders Kaynakları

Mürsel Öztürk, Farsça Dilbilgisi, Ankara: Murat Kitabevi, 2001.
Semine Bağçeban (Pirnezer), Farsi beraye ğeyre Farsi Zebanan, İran: Vezaret-e Ferheng ve Honer, 1350 (Ankara: Dil ve Tarih – Coğrafya Fakültesi Basımevi, 1985).
Ahmet Ateş- Abdülvehap Terzi, Frasça Grameri, İstanbul: Tercüman, 1982.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. X
2 Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. X
4 Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. X
5 Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. X
6 Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. X
7 Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. X
8 Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
9 Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
10 Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. X
11 Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5