Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eskiçağ Tarihi I TAR 101 1 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri YOK
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SEVGİ SARIKAYA
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi SELMA PEHLİVAN, Dr.Öğr.Üyesi ANTONIOS VRATIMOS CHATZOPOULOS, Doç.Dr. SEVGİ SARIKAYA,
Dersin Yardımcıları YOK
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Tarih öncesi ve tarihi çağlarda Mezopotamya tarihinin anlatımı.
Dersin İçeriği Mezopotamya’da yazının icadı ile başlayan tarihi çağların ve bu gelişim içerisinde oluşan eskiçağ Mezopotamya medeniyetlerinin askeri-siyasi kültürel gelişimlerinin kavraması
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eskiçağ Mezopotamya tarihini kavrar Soru-Cevap, Anlatım, Sınav ,
2 Sümerliler medeniyetinin dünya medeniyetine katkılarının öğretir Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Sınav , Ödev,
3 Eski Mezopotamya devletlerinin (İsin, Laraa, Babil, Asur vb.) siyasi, ekonomik ve sosyal tarihlerini analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, Performans Görevi,
4 Mezopotamya medeniyeti ile Anadolu medeniyetlerinin dünya mirasına bıraktıklarını çözümler Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Performans Görevi,
5 Mezopotamya medeniyeti ile Anadolu medeniyetinin karşılaştırır Anlatım, Tartışma, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Mezopotamya’nın coğrafi durumu
2 Mezopotamya yazılarının okunuşu
3 Mezopotamya tarihinin kaynakları ve kronolojisi
4 Tarih öncesi çağlarda Mezopotamya
5 Ön tarih çağlarında Mezopotamya
6 M.Ö. III. Binde Mezopotamya’nın siyasi tarihi
7 M.Ö. III. Binde Mezopotamya’nın devlet teşkilatı ve kültürü
8 Sümerliler kültür ve medeniyeti
9 ARASINAV
10 İsin ve Laraa krallığı
11 Eski Asur devleti ve Anadolu’da Ticaret
12 Eski Babil Devleti
13 Kaa Devleti – Deniz ülkesi hanedanlığı
14 Asur Devleti – Yeni Babil Hanedanlığı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Bülent İplikçioğlu, Eskiçağ Tarihinin Ana Hatları, Bilim Teknik Yayınevi, 1994.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. X
2 Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. X
4 Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. X
5 Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. X
6 Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. X
7 Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. X
8 Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
9 Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
10 Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. X
11 Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 60
2. Ara Sınav 20
1. Performans Görevi (Seminer) 0
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 5