Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eskiçağ Tarihi I | TAR 101 | 1 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEVGİ SARIKAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SELMA PEHLİVAN, Dr.Öğr.Üyesi ANTONIOS VRATIMOS CHATZOPOULOS, Doç.Dr. SEVGİ SARIKAYA, |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tarih öncesi ve tarihi çağlarda Mezopotamya tarihinin anlatımı. |
Dersin İçeriği | Mezopotamya’da yazının icadı ile başlayan tarihi çağların ve bu gelişim içerisinde oluşan eskiçağ Mezopotamya medeniyetlerinin askeri-siyasi kültürel gelişimlerinin kavraması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eskiçağ Mezopotamya tarihini kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , |
2 | Sümerliler medeniyetinin dünya medeniyetine katkılarının öğretir | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Eski Mezopotamya devletlerinin (İsin, Laraa, Babil, Asur vb.) siyasi, ekonomik ve sosyal tarihlerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Performans Görevi, |
4 | Mezopotamya medeniyeti ile Anadolu medeniyetlerinin dünya mirasına bıraktıklarını çözümler | Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Performans Görevi, |
5 | Mezopotamya medeniyeti ile Anadolu medeniyetinin karşılaştırır | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mezopotamya’nın coğrafi durumu | |
2 | Mezopotamya yazılarının okunuşu | |
3 | Mezopotamya tarihinin kaynakları ve kronolojisi | |
4 | Tarih öncesi çağlarda Mezopotamya | |
5 | Ön tarih çağlarında Mezopotamya | |
6 | M.Ö. III. Binde Mezopotamya’nın siyasi tarihi | |
7 | M.Ö. III. Binde Mezopotamya’nın devlet teşkilatı ve kültürü | |
8 | Sümerliler kültür ve medeniyeti | |
9 | ARASINAV | |
10 | İsin ve Laraa krallığı | |
11 | Eski Asur devleti ve Anadolu’da Ticaret | |
12 | Eski Babil Devleti | |
13 | Kaa Devleti – Deniz ülkesi hanedanlığı | |
14 | Asur Devleti – Yeni Babil Hanedanlığı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bülent İplikçioğlu, Eskiçağ Tarihinin Ana Hatları, Bilim Teknik Yayınevi, 1994. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. | X | |||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | X | |||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. | X | |||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | X | |||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | X | |||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | X | |||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | X | |||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 60 |
2. Ara Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 0 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |