Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetim Sosyolojisi | SOS 214 | 4 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı yönetim ve insan kaynakları kavramını anlamak ve açıklamaktır |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim ve insan kaynaklarına ilişkin temel kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Yönetim ve insan kaynaklarının unsurlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Yönetim-insan kaynaklarının unsurlarını somut olaylara uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Yönetim ve insan kaynakları arasındaki farklılıkları ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Yönetim ve insan kaynakları içinde yer alan unsurları bir araya getirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Yönetim ve insan kaynaklarını meydana getiren unsurları değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgüt İncelemelerinin gelişmesi | |
2 | Örgütlere genel bir yaklaşım çerçevesi | |
3 | Teknoloji ve örgüt hususiyetleri | |
4 | Hizmet kuruluşlarında yönetim sistemi | |
5 | Örgüt içi gruplar ve grupların yönlendirilmesi | |
6 | Osmanlı bürokrasi sisteminin özelliklerine karşılaştırmalı bir yaklaşım | |
7 | Toplumsal yapı içinde örgütler | |
8 | Yönetimde kurum kültürün rolü | |
9 | Yöneticilik, liderlik ve karizma | |
10 | Yönetimde performans süreçleri | |
11 | Örgütlerde denetim ve gözetim | |
12 | Örgütlerde motivasyon | |
13 | Örgüt yapılarında yenileşme | |
14 | Örgütsel etik kavramı ve önemi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ayşe Öncü, Örgüt Sosyolojisi, Sevinç Matbaası, Ankara 1976 |
Ders Kaynakları | Ömer Bozkurt, Yönetim Sosyolojisi, Doğan Matbaacılık, Ankara 1999 Binali Doğan, Örgüt Kültürü, Beta Yayıncılık, İstanbul 2007 Zeyyat Sabuncuoğlu, İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Yayınları, Bursa 2008 Nuri Tortop, İnsan Kaynakları yönetimi, Nobel Yayınları, Ankara 2007 Türkan Argon, İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel Yayınları, Ankara 2004 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | X | |||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | ||||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | X | |||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | ||||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | X | |||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | |||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 5 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |